رشد غیرمنتظره و ادامه‌دار صنعت پتروشیمی
رشد غیرمنتظره و ادامه‌دار صنعت پتروشیمی
اقتصادسبز آنلاین: گزارش جهانی «بازار پتروشیمی» حاکی از یک الگوی رشد ثابت و قوی است که انتظار می‌‌رود تا سال 2030 به طور مثبت ادامه یابد.

آیا در سال‌های پیش‌رو بازار پتروشیمی آماده گسترش است؟

زهرا مازندرانی

سرویس بین‌الملل: گزارش جهانی «بازار پتروشیمی» حاکی از یک الگوی رشد ثابت و قوی است که انتظار می‌‌رود تا سال 2030 به طور مثبت ادامه یابد.

یکی از دلایل برجسته سازی این بازار، افزایش تقاضا برای محصولاتی است که سازگار با محیط زیست هستند. یکی دیگر از مشاهدات قابل توجه در این بازار ادغام فناوری برای بالا بردن کیفیت و کارایی محصولات است. فن‌آوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بلاک چین برای ایجاد محصولات نوآورانه‌ای که از نظر اثربخشی و کارایی از گزینه‌های معمولی پیشی می‌ گیرند، استفاده می‌ شود.
گزارش تحقیقات بازار پتروشیمی برای سال 2023 بر روندها، چشم انداز رشد و سناریوهای بالقوه تا سال 2030 تمرکز کرده است.
به‌طور کلی، به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات پایدار و نوآورانه و همچنین پذیرش گسترده فناوری بازار پتروشیمی برای ادامه گسترش در سال‌های آینده آماده است. پیش‌بینی می‌‌شود تا سال 2030، اندازه بازار جهانی پتروشیمی به ارقام چند میلیونی برسد که در مقایسه با ارقام مشاهده شده در سال 2021، نرخ رشد سالانه غیرمنتظره ای را بین سال‌های 2023 تا 2030 نشان می‌‌دهد.

شرکت‌های تحت پوشش

این شرکت‌ها پتانسیل دارند که از طریق استراتژی‌های مختلف، رشد بازار را هدایت کنند. آنها می‌‌توانند بر ارائه محصولات نوآورانه و با کارایی بالا، همچنین با بهره گیری از پیشرفت‌های فناوری تمرکز کنند. علاوه بر این، گسترش کانال‌های توزیع آنها برای هدف قرار دادن مشتریان جدید سودمند خواهد بود. مشارکت‌ها و همکاری‌های استراتژیک نیز می‌ تواند به تقویت حضور در بازار و افزایش رقابت‌پذیری کمک کند.
برترین تولیدکنندگان فهرست شده در بازار پتروشیمی عبارتند از:
LyondellBasell/BASF/Total/Royal Dutch/Shell/Sinopec/DowDupont/Reliance Industries/Sabic/British Petroleum/Chevron Phillips/Formosa Plastics/China National Petroluem Corporation/Exxonmobil/Ineos
گزارش سهم بازار پتروشیمی نمای کلی ساختار ارزش بازار، محرک‌های هزینه، عوامل محرک مختلف و تحلیل فضای صنعت را ارائه می‌‌کند، سپس طرح کلی اندازه صنعت، تقاضا، کاربرد، درآمد، محصول، منطقه و بخش‌ها را تحلیل می‌‌کند.
انتظار می‌‌رود اندازه بازار جهانی پتروشیمی از 673 هزارو 830 میلیون دلار در سال 2020 به 950 هزارو 70 میلیون دلار تا سال 2027 با نرخ رشد سالانه 4.6 درصد برسد.
با توجه به آخرین اطلاعات به‌دست آمده در این بازار بدیهی است که این بخش در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته باشد. بازار فعلی پتروشیمی
طیف گسترده‌ای از محصولات را به‌صورت سفارشی برای محصولات مختلف و ترجیحات کاربران ارائه می‌‌دهد.
تعریف، توصیف و پیش‌بینی رشد بازار پتروشیمی بر اساس نوع، کاربرد و منطقه برای مطالعه پتانسیل و مزیت بازار جهانی و مناطق کلیدی، فرصت و چالش محدودیت‌ها و ریسک‌ها است. با شناسایی بخش‌هایی با رشد بالا، روندها و عوامل مهمی را که فرصت‌های رشد بازار پتروشیمی در بازار را برای سهامداران محرک یا بازدارند، بشناسید. از نظر استراتژیک ، هر یک از زیر مجموعه را با توجه به روند رشد فردی و سهم آنها در بازار پتروشیمی بررسی می‌شود.

تأثیر کووید19 و جنگ روسیه و اوکراین بر بازار پتروشیمی

پیش بینی می‌ شود بازار پتروشیمی به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر دو عامل اصلی قرار گیرد: جنگ روسیه و اوکراین و همه‌گیری پس از کووید-19.
جنگ‌، ‌بی‌‌ثباتی سیاسی و اقتصادی را به‌‌وجود می‌‌آورد که منجر به کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان در منطقه می‌‌شود. علاوه بر این، کووید19 زنجیره تأمین را به شدت مختل کرده است که منجر به چالش‌هایی در تولید و توزیع برای تولیدکنندگان شده است. در نتیجه، انتظار می‌‌رود بازار به دلیل تأثیر ترکیبی این عوامل، شاهد رشد کندی باشد.
با این‌حال، توجه به این نکته ضروری است که پتروشیمی‌ها جزء ضروری تلقی شوند و با تثبیت وضعیت، انتظار می‌‌رود تقاضا برای این محصولات افزایش یابد. در این سناریو، تولیدکنندگان بزرگ با پایگاه‌های مشتری متنوع، توانایی سازگاری با نوسانات تولید، و توانایی‌های مالی قوی احتمالاً ذینفعان اصلی خواهند بود، زیرا می‌‌توانند در دوره‌های طولانی عدم اطمینان به کار خود ادامه دهند.
پتروشیمی نقش اساسی ای در صنعت دارد. این صنعت در آمریکای شمالی‌، اروپا ، ایالات متحده و چین با مقررات محلی و استانداردهای انتشار گازهایرونی اداره می‌ شود. در منطقه آسیا و اقیانوسیه، استفاده خاص از پتروشیمی‌ها بر اساس مقررات مربوط به کشور متفاوت است.

چشم‌انداز بازار پتروشیمی (2030 – 2023)

از سال 2023 تا 2030، بازار پتروشیمی یک جهت رشد ثابت و مثبت را نشان می‌ دهد که نشان دهنده چشم‌انداز مطلوب برای صنعت است. این رشد توسط چندین عامل کلیدی، از جمله افزایش تقاضای مصرف کننده، پیشرفت در فناوری، و تغییر ترجیحات مصرف کننده است.
یکی دیگر از عوامل مهم در رشد این بازار، افزایش آگاهی مصرف کنندگان است. این آگاهی منجر به افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی شده است که به عنوان جایگزین‌های سالم تر و طبیعی تلقی می‌‌شوند. علاوه بر این، پیشرفت‌های فناوری در صنعت پتروشیمی منجر به ظهور روش‌های تولیدی کارآمدتر و پایدارتر شده و رشد بازار را بیشتر افزایش می‌‌دهد. به‌طور خلاصه‌، چشم‌انداز بازار پتروشیمی رشد پایداری را در سال‌های آینده دارد. افزایش تقاضای مصرف‌کننده پیشرفت‌های فناوری و سرمایه‌گذاری‌های بازیگران کلیدی صنعت می‌‌تواند باعث رشد و پیشرفت نوآوری در بازار شود.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا