ساخت درب هوشمند برای قوطی‌های آبمیوه
ساخت درب هوشمند برای قوطی‌های آبمیوه
اقتصاد سبز آنلاین: يکي از مخترعان يک مؤسسه تحقيقاتي و آموزشي در استراليا به تازگي مقاله‌اي را منتشر کرده که در آن از طراحي و ساخت درب‌هاي هوشمند براي بسته بندي قوطي‌هاي انواع آبميوه خبر داده است.
اقتصاد سبز آنلاین: یکی از مخترعان یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی در استرالیا به تازگی مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن از طراحی و ساخت درب‌های هوشمند برای بسته بندی قوطی‌های انواع آبمیوه خبر داده است.
این درب‌های هوشمند دارای سه لایه است که اولین لایه مربوط به یک نوار در قسمت پایین درب بوده، دومین لایه از یک ورقه مدور تشکیل شده که مسؤولیت اصلی را برعهده دارد و سومین لایه نیز مربوط به درب اصلی آن می‌شود. ورقه مدور میانی این درب از پلی اورتان فشرده و پلاستیک بازیافتی تشکیل شده که هرگونه تغییری در سلامت آبمیوه‌ها را تشخیص داده و می‌تواند هشدارهای لازم را به مصرف کننده آن بدهد. در واقع هنگامی‌که آبمیوه با تغییر دما و فشار در محیط، دچار دگرگونی می‌شود، این درب با اتصال به سنسور مرکزی خود این تغییرات را متوجه شده و با تغییر رنگ درب، اطلاعات لازم را به مصرف کننده انتقال می‌دهد. در برخی از موارد، حتی اگر از تاریخ انقضای آبمیوه نگذرد، به‌دلیل تغییرات محیطی آن آبمیوه خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست. این تغییرات با چشم قابل مشاهده نبوده و مصرف کننده بدون هیچ اطلاعی از آن مصرف می‌کند. اما هم‌اکنون این درب هوشمند هنگامی‌که آبمیوه خراب می‌شود، به سرعت تیره شده و با این تغییر رنگ هشدارهای لازم را به مصرف کننده خواهد داد. فعل و انفعالاتی که از خراب شدن آبمیوه صورت می‌گیرد، به سرعت درب هوشمند را تحت تاثیر قرار داده و رنگ آن تیره می‌شود.