شیلات مسیر پیشرفت در تمدن دریایی را دوچندان خواهد کرد
شیلات مسیر پیشرفت در تمدن دریایی را دوچندان خواهد کرد
اقتصاد سبز آنلاین:رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به نقش آفرینی شیلات در توسعه سواحل مکران و کشور گفت که شیلات مسیر پیشرفت در تمدن دریایی را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ما،سید حسین حسینی روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت که در منطقه در سوم دریایی نبوت کنارک برگزار شد اظهارداشت: یکی از عوامل اصلی در هر تمدن بحث علم و دانش هست و در مورد علم و دانش در دین اسلام و قرآن تاکیدات زیادی شده و سازمان شیلات در مسیر علم و برای پیشرفت تمدن دریایی از هیچ کوششی دریغ نکرده که این امر باعث موفقیت‌های زیادی سازمان شیلات شده است.

وی افزود: در حوزه شیلات در خیلی از محورها به دانش بومی رسیدیم و حتی مرحله‌ای را پشت سر گذاشتیم که قابلیت صادرات فناوری را داریم که امروز توانستیم جایگاه شیلات را در آسیا و جهان در سکوهای قابل قبولی ببینیم.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه امنیت و پیشرفت یک رابطه دوسویه دارند گفت: با توجه به اینکه پیشرفت ایران نقطه حمله تمام معاندین است ما باید در حوزه تمدن‌های دریایی با برگزاری این همایش‌ها برنامه‌های دشمنان را از بین ببریم و شاهد توسعه کشور در تمامی زمینه ها باشیم.

وی تصریح کرد: صید و صیادی عمری پنج هزار ساله دارد پس باید در مرکز ثقل توسعه شیلاتی در صنایع دریایی و بویژه در حوزه تبدیلی ظرفیت‌های بالقوه ،بالفعل شده و این ظرفیت فرامنطقه‌ای شود که در این مورد در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری داشتیم.
حسینی رسیدن به یک خرد جمعی توسط سازمان و ارگان‌های مختلف برای محقق ساختن اهداف دریا محور را از نیازهای توسعه عنوان کرد و گفت: این همایش،شروعی برای فردایی بهتر است.

همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت به مدت ۲ روز در منطقه سوم دریابی نبوت کنارک در حال برگزاری است.
سخنرانان روز اول همایش مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان شیلات ایران، رییس سازمان بنادر و دریانوردی و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی خواهند بود.
گفتنی است پنل‌های تخصصی این همایش در پنج محور، نیروی دریایی و توسعه سواحل مکران،آمایش توسعه سواحل،اقتصاد،تجارت،توسعه پایدار دریایی،اشتغال آفرینی و تولید دانش بنیان، ژئوپلیتیک، امنیت، دیپلماسی و جغرافیا دفاعی – نظامی دریایی باهدف بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه سواحل مکران برگزار می‌شود./ایرنا