صادرات دیگر توجیه ندارد
صادرات دیگر توجیه ندارد
اقتصادسبز آنلاین: کشورهایی که حتی 10 درصد از امکانات، اطلاعات و دانش کشور ما را هم ندارند، اما در بازارهای جهانی موفق‌تر از ایران هستند.

اقتصادسبز آنلاین: کشورهایی که حتی 10 درصد از امکانات، اطلاعات و دانش کشور ما را هم ندارند، اما در بازارهای جهانی موفق‌تر از ایران هستند.

غلامعلی سلیمانی، بنیانگذار گروه سولیکو-‌ کاله در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: متأسفانه مسئولان ما درک مشترکی با بخش خصوصی ندارند و مواردی که از سوی بخش خصوصی اعلام می‌شود از سوی بخش دولتی قابل قبول نیست.
به گفته وی با وجود آنکه در جلسات از توضیحات ما قانع می‌شوند، اما غالباً درخواست‌ها و نامه‌نگاری‌های ما به نتیجه نمی‌رسد.
سلیمانی اظهار داشت: بنده به مسئولان اعلام کرده‌ام که می‌توانم سالی یک میلیارد دلار به بانک مرکزی بدهم تا به قیمت روز از من خریداری کند تا بتوانیم یک شرکت صادرکننده و یک کشور صادرکننده داشته باشیم.
وی افزود: اگر دلار من به قیمت روز خریداری نشود، بدیهی است که نتوانم در بازار صادراتی دنیا حضور موفقی داشته باشم.
بنیانگذار «کاله» تأکید کرد: مگر می‌شود کالایی 100 تومان صادر شود، 20 درصد بانک‌ مرکزی ایران کسر کند، 20 درصد هم دولت عراق کسر کند، آن وقت صادرات هم توجیه‌پذیر باشد.
وی متذکر شد: کشورهای دیگر که حتی 10 درصد از امکانات، اطلاعات و دانش کشور ما را هم ندارند، اما در بازارهای جهانی موفق‌تر از ایران هستند.
بنیانگذار «سولیکو» یادآور شد: مجموعه «سولیکو» امروز 25 هزار نفر فقط در ایران اشتغالزایی کرده است. کارخانه مستقر در عراق را سوزاندند، اما ضمن بازسازی امروز 3 هزار نفر اشتغالزایی در عراق ایجاد کرده‌ام.
وی افزود: قبل از آتش‌سوزی، کارخانه عراق 100 تن تولید داشت، اما امروز به 600 تن رسیده است و به‌زودی به یک هزار تن خواهد رسید. من در حال وارد کردن ارز به کشور هستم.
سلیمانی گفت: امروز با همه ناملایمتی‌ها و عدم همکاری‌ها سالانه 300 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارم، اگر شرایطی مهیا شود که فقط 5 دقیقه با مقام معظم رهبری دیدار کنم قادرم این میزان ارزآوری را 10 برابر کنم.
وی اظهار داشت: متأسفانه انگار برخی‌ها علاقه‌مند هستند با رفتاری که می‌کنند من از ایران مهاجرت کنم، اما بنده اعتقاد به مملکت خودم دارم و می‌خواهم در کشورم کار کنم و علاقمندم روزی در مملکتم و پشت میز کارم فوت کنم.

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا