ضرورت مشارکت مردم در ساخت پروژه‌های کشاورزی
ضرورت مشارکت مردم در ساخت پروژه‌های کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آنکه دولت قادر به اجرای تمامی طرح‌ها نیست، از این رو مشارکت مردمی در ساخت پروژه ها باید مورد توجه ویژه قرار دارد.

اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آنکه دولت قادر به اجرای تمامی طرح‌ها نیست، از این رو مشارکت مردمی در ساخت پروژه ها باید مورد توجه ویژه قرار دارد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی در بازدید از معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی، این بخش را مغز متفکر و شرح وظایف آن را راهبرد وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد وگفت: این معاونت در اجرای وظایف وزارت جهادکشاورزی، مسئول طرح سوالات زیربنایی و ارایه پاسخ به آنها است.
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به توسعه ساختار این معاونت گفت: انطباق با کلیات برنامه هفتم و توجیه در جلسات کارشناسی از جمله کمیسیون تخصصی مجلس و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات اجرایی هم‌سو با این برنامه مورد تأکید من است و لازمه آن بهره‌گیری از ادبیات و انشای صحیح در تدوین برنامه‌های داخلی وزارت توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی است با رعایت این اصول می‌توان شانس تصویب برنامه‌های راهبردی وزارت جهادکشاورزی را در مراکز تصمیم‌گیری بالا برد.
او افزود: در این صورت می‌توانیم از نظرات بیشتری استفاده کنیم لذا ارتباط وزیر با هر کدام از منابع انسانی وزارت فارغ از سلسله مراتب اداری انجام خواهد شد.
نیکبخت ادامه داد: این معاونت تمام سازمان های وزارت خانه را حمایت می کند و یک معاونت استراتژیک در وزارت خانه محسوب می شود، این معاونت باید با تمام ارگان ها اعم از کمیته امداد، بنگاه های اقتصادی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و… ارتباط داشته باشد و بستر لازم را برای توسعه حوزه های عشایری و روستایی ایجاد کند.
مقام عالی وزارت با بیان اینکه باید به سمتی برویم که منابع ملی را با منابع استانی تلفیق کنیم، گفت: باید برای حوزه های آب و خاک و آبخیزداری، اعتبارات استانی هم پای کار بیاید یعنی با هزینه‌کرد منابع ملی با همراهی منابع محلی بتوان طرح‌های عمرانی را با سرعت بیشتر به بهره‌برداری رساند.
نیکبخت با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم گفت: باید این برنامه با دقت در وزارت جهاد کشاورزی بررسی و نظرات اصلاحی برای کمیسیون تلفیق ارسال شود.
او در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت قادر نیست اجرا و اتمام طرح‌ها را به تنهایی بر عهده گیرد، از این رو مشارکت مردمی در ساخت پروژه های کشاورزی مورد توجه ویژه قرار دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان