عقب‌نشینی چشمگیر سرمایه‌داران از بورس اقلام کشاورزی
عقب‌نشینی چشمگیر سرمایه‌داران از بورس اقلام کشاورزی
اقتصاد سبز آنلاین: طی سه ماه گذشته بورس جهانی اقلام کشاورزی بیشترین تاثیر را از شیوع گسترده ویروس کرونا متحمل شده و نوسانات شاخص سهام این اقلام به اندازه‌ای بالا بوده ...

اقتصاد سبز آنلاین: طی سه ماه گذشته بورس جهانی اقلام کشاورزی بیشترین تاثیر را از شیوع گسترده ویروس کرونا متحمل شده و نوسانات شاخص سهام این اقلام به اندازه‌ای بالا بوده که طبق نظر کارشناسان، این روند در طول سال‌های اخیر در بورس کشاورزی دنیا بی‌سابقه بوده است.

شاخص سهام اقلام کشاورزی دائما در حال افزایش و کاهش‌های ناپایدار است که نمی‌تواند خط مشی صحیحی را برای معامله گران این حوزه ترسیم کند.
از این‌رو سهامداران و سرمایه داران این بخش از بورس جهانی از ابتدای ماه می میلادی، بیشترین عقب نشینی را از بورس اقلام کشاورزی داشتند و بیش از 70 درصد آن ها تصمیم گرفتند در شرایط کنونی هیچ اقدامی نکرده و منتظر بمانند تا تغییرات پایدار ایجاد شود و سپس به اخذ تصمیمات صحیح و منطقی بپردازند.
اصلی‌ترین اقلام کشاورزی همچون ذرت، گندم، جو، سویا، قهوه و کاکائو بیشترین روند نزولی در میزان سهام را از ابتدای سال 2020 میلادی تجربه کردند و کارشناسان ماه می را بدترین ماه بورس اقلام کشاورزی عنوان نمودند. این در حالی است که سایر اقلام همچون روغن سویا، کنجاله سویا، شکر و دام زنده نیز با روند صعودی صفر درصد و یا بسیار ناچیز و نامحسوس پیش رفته‌اند که این امر هم نتوانسته تأثیری بر تصمیم حضور پررنگ سهامداران و سرمایه داران در این بخش از بازار مالی جهان بگذارد.

در زیر جدول قیمت سهام محصولات کشاورزی و نوسانات آن ها در هفته دوم ماه می سال 2020 میلادی آمده است که قابل مشاهده خواهد بود:

 USd/bu.‌:بوشل یک واحد اندازه گیری در امریکاست که معادل 4 پک یا گالون می باشد.

.USD/cwt :  برابر با 2 هزار پوند می باشد

USD/T.: واحد آن Tether است که یک توکن و دارایی ارز دیجیتال در امریکاست.

USd/lb.: معادل یک پوند است که هر پوند دقیقاً برابر با ۰٫۴۵۳۵۹۲۳۷ کیلوگرم می باشد.

CAD/MT : معادل 10 هزار بوشل امریکا می باشد.

USD/MT : معادل یک تن است.

USD/1000 board feet : معادل 2 هزار لیتر است.

JPY/kg : معادل 0.009283 کیلوگرم است.