غلامعلی سلیمانی، مرتضی سلطانی و کاوه زرگران مدیران برگزیده جهادی شدند
غلامعلی سلیمانی، مرتضی سلطانی و کاوه زرگران مدیران برگزیده جهادی شدند
اقتصادسبز آنلاین: غلامعلی سلیمانی، مرتضی سلطانی و کاوه زرگران به عنوان سه مدیر برگزیده جهادی در دهمین همایش ملی مدیریت جهادی برگزیده شدند.

اقتصادسبز آنلاین: غلامعلی سلیمانی، مرتضی سلطانی و کاوه زرگران به عنوان سه مدیر برگزیده جهادی در دهمین همایش ملی مدیریت جهادی برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار ما در دهمین همایش ملی مدیریت جهادی که از سوی انجمن مدیریت جهادی و با حضور نمایندگان بخش خصوصی و مسئولان ارشد کشور، نمایندگان مجلس و قوه‌ قضائیه برگزار شد، سردار محمدحسین سپهر، رئیس انجمن مدیریت جهادی کشور، با اشاره به اهداف تأسیس انجمن و تلاش برای تحقق شعارهای اقتصادی و رونق بخشیدن به تولید، عنوان کرد که اعضای این انجمن سعی دارند ضمن شناسایی موانع و مشکلات پیش ‌روی اقتصاد، راهکارهای مؤثری برای گذار از این چالش‌ها اندیشیده و ارائه کنند.
او با تاکید بر حمایت از ایده‌پردازان در محیط کسب‌وکار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالفعل کشور خبر داد که هیات مدیره انجمن مدیریت جهادی در تلاش است تا «هیات عالی اندیشه‌ورزی جهادی» را راه‌اندازی کند که ریاست آن بر عهده محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواهد بود.
محمدرضا بهرامن، عضو هیات مدیره انجمن مدیریت جهادی و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر بتوان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، بخش زیادی از چالش‌ها برطرف می‌شود، توضیح داد که برای حفظ سرمایه‌ها در کشور باید امنیت سرمایه‌گذاری بهبود پیدا کند.
نایب ‌رئیس اتاق ایران در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت مشورت تصمیم‌گیران با بخش خصوصی، اتاق‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌ها، گفت: ایران کشوری ثروتمند است و دلیل اصلی بهره‌برداری اندک از توان بالا و ظرفیت موجود، تصمیم‌گیری‌های نادرست بوده است است. ایران توانمندی‌های گسترده‌ای دارد و اگر بتوانیم در کنار این ظرفیت‌ها، امنیت اقتصادی و فضای اعتمادبخشی را مهیا کنیم، توسعه اقتصادی اتفاق می‌افتد.
در این همایش هم‌چنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور، محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی سخنانی به ضرورت میدان دادن به بخش خصوصی به عنوان مجاهدان دوران تحریم پرداختند.

ایران، بهشت فرصت‌ها و مزیت نسبی

بر پایه این گزارش، مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر از جمله مدیران برگزیده جهادی حاضر در این همایش، تولیدکنندگان بخش خصوصی را سرداران تولید کشور خواند و گفت: امیدوارم که به عنوان سرباز نظام، سرباز تولید و سرباز رهبر انقلاب، توانسته باشیم گامی مهم در راه رشد و توسعه کشور برداریم.
سلطانی با اشاره به اینکه ایران بهشت فرصت‌ها و مزیت‌های نسبی است، اذعان داشت: همین سربازان و سرداران بخش خصوصی هستند که مزیت‌ها را به فرصت بدل کرده‌اند؛ تنها یک مشکل وجود دارد، در صنعت و عرصه تولید کشور یک حلقه مفقود داریم و آن «انجام نظارت‌های موازی» است. باید نظارت موازی حذف و «نظارت طبقه‌بندی» جای آنرا بگیرد.
صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز به عنوان یکی از سخنرانان این همایش، گفت: مدیران و کارآفرینان جهادی ایران به دنبال ارتقای جایگاه اقتصادی ایران در سطح بین‌المللی هستند و از این رو باید دغدغه‌های آنان را محترم شمرد.
حسن زاده با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم کشور برای توسعه، بازآفرینی اقتصاد ایران براساس مولفه‌های یک اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق است، گفت: این رویکرد بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.
او افزود: اقتصاد ایران قابلیت رشد تا ۲.۵ برابر شرایط فعلی را دارد؛ در این مسیر باید مدیریت جهادگونه را مدنظر داشت چرا که تحقق اهداف کلان اقتصادی تنها با استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی میسر است.
محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به شاخص‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه مدیریت جهادی، تاکید کرد: مدل بلوغ مدیریت جهادی ایرانی را باید تشکیل دهیم، استاندارد سازی کنیم و براساس این استانداردهای راهبردی گام برداریم.
همچنین مدیرعامل شرکت کیسون دیگر مدیر جهادی حاضر در این همایش، گفت: دشمنان برای ضربه زدن به مدیران بخش خصوصی برنامه دارند، آنها نمی‌خواهند که این مدیران برجسته همچون آقایان سلطانی، بهرامن، صفایی و… کار کنند چرا که این کارآفرینان در راه ایجاد اشتغال و توسعه کشور گام برمی‌دارند.

گفتنی است در پایان مراسم از غلامعلی سلیمانی بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره هلدینگ سولیکو (کاله)، مرتضی سلطانی بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره هلدینگ زر و کاوه زرگران، رئیس کمیسیون تسهیل و توسعه تجارت اتاق تهران و رئیس هیأت مدیره هلدینگ اپال با اهدای تندیس و لوح ویژه به عنوان مدیر برگزیده جهادی سال 1402 تقدیر به عمل ‌آمد.


 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا