لزوم بهره‌مندی از توانمندی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی
لزوم بهره‌مندی از توانمندی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، بر ضرورت توانمندسازی این شرکت و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و لزوم بهره مندی از توانمندی این تشکل ها و صندوق ها تاکید کرد.

اقتصادسبز آنلاین: رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، بر ضرورت توانمندسازی این شرکت و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و لزوم بهره مندی از توانمندی این تشکل ها و صندوق ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ما، جانعلی بهزادنسب، رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، در جلسه معارفه با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران و مشاورزان شرکت و مدیران عامل و تعدادی از نمایندگان این شرکت در صندوق های تخصصی – محصولی و استانی که امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه پایدار اقتصاد کشور، گفت: شرکت مادر تخصصی با بهره مندی از توانمندی های تشکل های بخش کشاورزی و نهادینه کردن این امر، می تواند با ایجاد هم افزایی نقش ارزنده در چارچوب برنامه‌ریزی استراتژیک در توسعه بخش کشاورزی ایفا کند.
وی بر اهمیت اطلاع رسانی، بهره برداری بهینه از جایگاه اتاق فکر به عنوان استفاده از خرد جمعی و انتخاب فرایندهای مطلوب در انجام امور اشاره و تاکید کرد: ارتباط با دیگر موسسات پژوهشی داخلی و خارجی به منظور استفاده از ظرفیت های آنها در تبیین موانع و راهکارهای ذی ربط برای تامین و تجهیز منابع مورد نیاز صندوق های غیردولتی از منابع داخلی و خارجی ضروری است مورد بهره برداری قرار گیرد.
بهزادنسب، حضور مدیران عامل قبلی در این جلسه نشان دهنده از وفاق و همدلی موجود در مجموعه شرکت مادر تخصصی دانست و ادامه داد: استفاده از تجارب گرانقدر مدیران قبلی برای رقم زدن تغییر و تحولات کیفی در شرکت مادر تخصصی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف خدمت به دوست داشتنی ترین و زحمت کش ترین قشر جامعه که همانا روستائیان و کشاورزان است، از اولویت های کاری اینجانب محسوب می شود.
وی افزود: همت بلند همکاران در مجموعه حاکی از مرام و منشی است که در عرصه های خدمت حاکم است.
بهزادنسب تصریح کرد: ایمان دارم که صندوق ها به عنوان بهترین تجربه ایران و از نادرترین پدیده‌های ساختارهای مالی و اعتباری است که از تلفیق منابع مالی دولتی و بخش غیردولتی در راستای توسعه بخش کشاورزی شکل گرفته اند که توسعه و تقویت این صندوق ها و همگرایی آنها موجب اعتلای کشاورزی و توسعه روستایی می شود.
مدیرعامل سابق شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در این جلسه، اظهار کرد: خداوند متعال و بزرگ را شاکرم، با تلاش و همت همکاران تاکنون ۱۵۲ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح مختلف تخصصی- محصولی، استانی، شهرستانی و زنان روستایی و عشایری با مشارکت نزدیک به ۸ هزار تشکل و بیش از ۱۲۰ هزار بهره بردار و تولید کننده در این بخش پایه عرصه حیات برای خدمت در راستای تامین، تجهیز و ساماندهی منابع مالی مورد نیاز این بخش نهاده اند و امروز سرمایه اجتماعی عظیمی را به عنوان دستاورد بزرگی برای بخش کشاورزی فراهم ساخته اند.
سید عبدالکریم رضوی اردکانی افزود: برای دکتر بهزادنسب که از نیروهای ارزشمند وزارت جهاد کشاورزی هستند و از اندوخته های علمی و تجارب بالایی برخوردارند، از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق و سرافرازی را در مسئولیت جدیدی که پذیرفته اند، می کنیم.
در ادامه جلسه گزارش اجمالی از وظایف و اقدامات ذیربط توسط مدیریت های شرکت مادر تخصصی و تعدادی از مدیران عامل صندوق های تخصصی – محصولی و استانی ارائه شد. / پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی