مشارکت بیش از ۶۳ درصد کشاورزان قزوینی در کشت آبی گندم
مشارکت بیش از ۶۳ درصد کشاورزان قزوینی در کشت آبی گندم
اقتصادسبز آنلاین: بیش از ۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت آبی گندم به‌صورت قراردادی مشارکت داشتند.

اقتصادسبز آنلاین: بیش از ۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت آبی گندم به‌صورت قراردادی مشارکت داشتند.

محمدحسین عطایی، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با این‌که بخش اعظمی از کار‌های کشاورزی قراردادی بر‌عهده اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی بوده که باید از زحمات کارکنان آن تشکر کرد، افزود: اداره‌کل غله به لحاظ تنظیم برخی از محصولات روغن، آرد، شکر و گندم جایگاه مهمی دارد و نقش آن در حوزه خرید گندم بسیار پررنگ است.
عطایی تصریح کرد: بحث تحقق و توسعه کشاورزی قراردادی مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و ما نیز در استان قزوین برای پیشران کردن آن یک مدیر مجزا انتخاب کرده‌ایم.
ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این‌که اداره‌کل غله یکی از ارکان ایجاد امنیت غذایی است، گفت: در بحث آرد و نان به‌واسطه زحمات اداره‌کل غله در سامانه راهبردی آرد و نان پایلوت و پیشرو بود.
وی افزود: خانواده جهاد کشاورزی در استان قزوین شامل ۱۳ دستگاه است که برای پیشبرد اهداف سازمانی باید ارتباط تنگاتنگی بین آن‌ها برقرار شود

الگوی کشت برای حوزه باغبانی در اولویت برنامه هفتم توسعه است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود : الگوی کشت برای حوزه باغبانی از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
الگوی کشت در حوزه باغبانی یک ظرفیت مغفول مانده بود که اکنون باید مورد توجه جدی باشد.
وی اضافه کرد: الگوی کشت برای اولین بار در دشت قزوین به منصه ظهور رسید و این استان در حوزه باغبانی توانسته بر اساس الگوی کشت اقدام کند.
عطایی با بیان این‌که دشت ۴۵۰ هزار هکتاری قزوین جز سه دشت بزرگ کشور است، گفت: با اینکه آغاز کننده کشاورزی مدرن هستیم اما امروز برای توسعه برخی محصولات باغی سند توسعه ننوشته‌ایم که این نیازمند یک همت کشوری و سراسری است.
همچنین در توسعه باغی نقطه‌ای کار کرده‌ایم، زمانی که دانش و تکنولوژی را تسری می‌دهیم باید در همه بخش‌ها و سطوح کشاورزی گسترده شود و از روند نقطه‌ای فاصله بگیریم.
البته در مدیریت گلخانه‌ها کمبود نیروی متخصص داریم و باید در این زمینه کارهای بنیادی صورت بگیرد و مدیریت آب در توسعه باغی بسیار مهم است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین طرح شناسنامه دار کردن باغات یک اقدام بسیار مهم و اساسی بود که روند آن باید تسریع شود.
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا