نان، شیر و کره در انگلیس ارزان شد
نان، شیر و کره در انگلیس ارزان شد
اقتصادسبز آنلاین: تورم قیمت موادغذایی در بریتانیا در ماه دسامبر به ۹ درصد خواهد رسید.

اقتصادسبز آنلاین: تورم قیمت موادغذایی در بریتانیا در ماه دسامبر به ۹ درصد خواهد رسید.

یک محقق در صنعت موادغذایی گفت تورم قیمت موادغذایی در بریتانیا تا تراز سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت اما همچنان در دسامبر حدود ۹ درصد خواهد بود.
آخرین گزارش موسسه توزیع خواروبار انگلیس با پیش‌بینی‌های دقیق در مورد تورم موادغذایی در بریتانیا، هشدار داد که انتظار ندارد فروش بر اساس حجم تا سال آینده بهبود قابل‌توجهی داشته باشد.
جیمز والتون، اقتصاددان ارشد این موسسه افزود پیش‌بینی می‌کنیم که تورم قیمت موادغذایی در باقی‌مانده سال ۲۰۲۳ به آرامی و پیوسته کاهش یابد و تا دسامبر به حدود ۹ درصد برسد.
اگرچه به نظر می‌رسد تورم قیمت موادغذایی در ماه مارس به اوج خود رسیده است و کاهش گسترده قیمت‌ها در حال حاضر بعید است و انتظار می‌رود حجم فروش تا مارس ۲۰۲۴ کاهش یابد.
بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی انگلیس در ماه مه پیش‌بینی کرد که تورم کلی تا پایان سال جاری به کمی بیش از ۵ درصد و تا اوایل سال ۲۰۲۵ به کمتر از هدف ۲ درصدی کاهش یابد اما برخی از سیاست‌گذاران بانک مرکزی انگلیس در مورد موارد استفاده برای انجام این پیش‌بینی‌ها تردید دارند و از تورم بالاتر نگران هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی، تورم غذا و نوشیدنی در ماه مه ۱۸.۳ درصد و بر اساس جدیدترین آمار صنعت در ژوئن ۱۴.۶ درصد بوده است. همه خواربارفروشان بزرگ بریتانیا اخیراً قیمت برخی از محصولات اصلی مانند شیر، کره و نان را کاهش داده‌اند. /

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا

  • منبع خبر : ایسنا