اقتصاد سبز آنلاین: طی چند ماه گذشته کمپانی «پیتزاهات» در منوی فست فود خود انواع غذاهای رژیمی با کالری بسیار کم اضافه کرده و به مشتریان به صورت غیر حضوری عرضه میکند.
در ابتدا این عملکرد مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفت، اما پس از مدتی همه دریافتند که «پیتزاهات» پیشغذا یا سالادی که این نوع غذاهای رژیمی را پوشش دهد و متناسب با آن باشد را ارائه نمیدهد و بعضا این سالادها با انواع موادی که در ترکیب خود دارند، بسیار پرکالری هستند. بسیاری از کارشناسان تغذیه و مشتریان «پیتزاهات» بر این باورند که سالاد و پیشغذاهایی که در رستورانهای این برند بینالمللی عرضه میشود، اکثرا از خودِ غذاها کالری بیشتری دارند و چاقکننده هستند. در این شرایط مشتریان نمیدانند با فست فود «پیتزاهات» میتوانند رژیم خود را حفظ کنند و یا هیچ تأثیری نخواهد داشت. در حال حاضر تعداد زیادی از رستورانهای بزرگ زنجیرهای بیش از 60 درصد موادغذایی خود را به صورت رژیمی و با کالری بسیار پائین به مشتریان عرضه میکنند و از اینکه «پیتزاهات» هنوز به این امر مهم دست نیافته و تنها به ارایه چندین غذای رژیمی با محدودیت بالا اکتفا کرده است، جای تامل دارد. وعدههای کوچک غذایی که «پیتزاهات» در اکثر رستورانهای خود سرو میکند، هیچگونه خواص رژیمی ندارند و حتی موجب چاقی کودکان و نوجوانان نیز میشوند.