نخستین پیش‌نمایش گاوآهن کم‌ عمق اقتصادی
نخستین پیش‌نمایش گاوآهن کم‌ عمق اقتصادی
اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Kverneland پیش نمایش گاوآهن کم عمق Ecomat خود را در قطعه 10 در Tillage-Live 2022، پیش از راه اندازی آن در سال 2023 میلادی، انجام داد.

اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Kverneland پیش نمایش گاوآهن کم عمق Ecomat خود را در قطعه 10 در Tillage-Live 2022، پیش از راه اندازی آن در سال 2023 میلادی، انجام داد. Ecomat که به عنوان گزینه ای برای آماده سازی بستر بذر با حداقل اختلال ایجاد شده است، کنترل مکانیکی آفات و علف‌های هرز را از طریق وارونگی خاک فراهم می‌کند و وابستگی به روش‌های شیمیایی را کاهش می‌دهد. آدام برت، متخصص محصولات Kverneland، توضیح می‌‌دهد: «اکومات خانه ‌ای در نیمه راه بین گاوآهن و کولتیواتور است. به عنوان یک گاوآهن کم عمق، Ecomat هنوز خاک را، اما بدون نیاز به کار کردن به عمق یک گاوآهن سنتی، برمی گرداند. این به این معنی است که کشیدن آن بسیار آسان ‌تر است و کار وارونگی بسیار بهتری نسبت به کولتیواتور انجام می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:‌ شرکت Wilk با کاربرد شیر از سلول‌های کشت‌شده، ماست تولید می‌کند

این آخرین نسخه از Ecomat شخم زدن کم عمق با راندمان بالا را در اعماق کاری از 6 تا 18 سانتی‌متر امکان پذیر می‌کند. در نتیجه، خروجی بسیار بیشتر از روش‌های وارونگی خاک معمولی است، در حالی‌که مصرف سوخت در هر هکتار نیز کاهش می‌‌یابد. Ecomat به عنوان یک گاوآهن روی زمین شامل 10 شیار، به بدنه‌های کوتاه و پرسرعت از جنس فولاد یا پلاستیک مجهز شده است. با کار بر روی زمین، تراکم را می‌توان با استفاده از تراکتورهایی با لاستیک‌های بسیار پهن‌تر که در فشار کمتری نسبت به لاستیک‌هایی که معمولا در شیار استفاده می‌شوند، محدود کرد.