نشست بررسی زمینه‌های همکاری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
نشست بررسی زمینه‌های همکاری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصادسبز آنلاین: ‌نشست مشترک رییس سازمان مرکزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در محل سازمان جنگل‌ها برگزار شد.
اقتصادسبز آنلاین: ‌نشست مشترک رییس سازمان مرکزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در محل سازمان جنگل‌ها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، شاهرخ رمضان‌نژاد، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در این نشست گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان مردمی در این دوره با تغییر رویکرد، ضمن تقویت وجهه مردمی و وظیفه مندی خود در قبال جامعه کشاورزی و کشاورزان، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در پاسخ به این سئوال که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و متخصصان عضو آن، برای کشاورزان و کشاورزی چه برنامه ای دارد، طراحی و تدوین شده است.
وی با اشاره به موضوع سرمایه به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی، تصریح کرد:  سرمایه یکی از عناصر مؤثر در توسعه بخش محسوب می شود و دروازه ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی، صدور مجوز واحدهای تولیدی بخش می باشد.
رییس سازمان مرکزی پایین بودن سرعت انتقال و گسترش دانش و تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی را دومین مشکل مهم بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای حل مشکلات یاد شده، با ایجاد و راه اندازی مراکز مهارت آموزی و توان افزایی و مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در سازمان نظام مهندسی فراهم شده است.
شاهرخ رمضان‌نژاد با اشاره به برنامه‌های مهم سازمان، تأکید کرد: تمامی برنامه‌های سازمان در این دوره متکی به ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی می باشد.
وی اظهار داشت: توسعه مناسبات جدید در کشاورزی از جمله اشتغال دانش مزد محوری و سهم بری دانش از تولید از اولویت‌های سازمان در عرصه کشاورزی است و این سازمان با اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید در بخش کشاورزی در بستر کشاورزی به دنبال دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی می باشد.
دکتر منصور، سرپرست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی در اجرای امور مربوطه، گفت: این سازمان آمادگی دارد تمامی امور مربوط به تهیه طرح‌های مرتعداری و آبخیزداری و همچنین نظارت بر طرح‌های مرتعداری و منابع طبیعی را به اعضای دارای صلاحیت سازمان نظام مهندسی واگذار نماید که این امر هم موجب تحصصی شدن انجام امور خواهد شد و هم از ایجاد انحصار در این حوزه جلوگیری می کند.
وی اظهار داشت: اعضای سازمان نظام مهندسی می توانند در قالب تشکل‌های تخصصی از جمله مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در حوزه‌های مربوط به تهیه طرح‌های مرتعداری، تمدید پروانه‌های بهره برداری و نظارت بر طرح‌های منابع طبیعی، مرتعداری و آبخیزداری فعالیت نمایند.
سرپرست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: برای انجام امور مربوط به تهیه طرح‌ها و نظارت بر طرح‌های منابع طبیعی، مرتعداری و آبخیزداری توسط سازمان نظام مهندسی نیازی به برگزاری مناقصه نبوده و اعضای سازمان نظام مهندسی بدون شرکت در مناقصه می توانند امور مربوطه را انجام دهند که این موضوع در قالب بخشنامه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
گفتنی است در این نشست مقرر شد در یک نشست کارشناسی مشترک، تمامی امور قابل واگذاری احصاء و در قالب بخشنامه به تمامی استان‌ها برای اجرا ابلاغ گردد. / پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور