نقش برندینگ در ایجاد مزیت رقابتی از طریق نمایشگاه مجازی بین‌المللی
نقش برندینگ در ایجاد مزیت رقابتی از طریق نمایشگاه مجازی بین‌المللی

دکتر شاهرخ شجری * ‏The role of branding in creating a competitive advantage through professional and modern advertising in the wide space of the international virtual exhibition در دنیای امروز، برندینگ به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کارها شناخته شده است. برندینگ در حقیقت فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت […]

دکتر شاهرخ شجری *

The role of branding in creating a competitive advantage through professional and modern advertising in the wide space of the international virtual exhibition

در دنیای امروز، برندینگ به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کارها شناخته شده است.
برندینگ در حقیقت فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت در ذهن و قلب مخاطبان است که از ترکیب عناصری مانند هویت‌های بصری، شاخصه‌های طراحی، بیانیه ماموریت، چشم انداز، وعده برند و یک تم ثابت در تمام ابعاد کسب و کار به وجود می‌آید.
از طرفی وقتی یک شرکت مزیتی را برای مشتریانش ایجاد کند که رقبایش نتوانسته اند آن مزیت را برای مشتریانشان فراهم کنند، آن مزیت را مزیت رقابتی می‌گویند.
در حقیقت شرط ایجاد شاخص مزیت رقابتی به موضوع قابلیت انتقال شایستگی به ذهن مشتریان برمی گردد.
مزیت رقابتی در حقیقت نه تنها مشتری را به خرید از شما ترغیب می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که شما در مقایسه با رقیبانتان نیز برتر هستید.
با توجه به این نکات، ارتباط بین برندینگ و مزیت رقابتی در این است که برندینگ به عنوان یک ابزار استراتژیک، می‌تواند به شرکت کمک کند تا با استفاده از علامت تجاری خود، هویدا شود که چگونه در بازار تفاوت خود را نسبت به رقبای خود نشان داده و به موضوع به دست آوردن مزایای رقابتی بپردازد.
این در حالی است که حضور در نمایشگاه مجازی بین المللی، به عنوان یک ابزار مدرن و فناوری پیشرفته و همچنین بستر مناسب برای تبلیغات حرفه ای، تقویت برندینگ و به دست آوردن مزایای رقابتی، بسیار حائز اهمیت است.
با حضور در نمایشگاه های مجازی، شرکت ها این فرصت را برای خود ایجاد می کنند تا با نمایش جدیدترین تکنولوژی ها، محصولات و خدمات خود، برندینگ خود را تقویت کنند و در یک محیط حرفه‌ای و جذاب با نمایش محصولات و خدمات خود به جلب نظر و توجه بازدید‌کنندگان بپردازند و شناخت و اعتماد مشتریان به برند خود را در بازار افزایش دهند.
به طور کلی، حضور در نمایشگاه های مجازی بین المللی، به شرکت ها کمک می کند تا با کمترین هزینه نسبت به حضور در نمایشگاه های فیزیکی بر رقبای خود پیشی بگیرند، با صدها شرکت دیگر و مشتریان بیشتر در سطح جهان، در ارتباط باشند و از این مزیت به منظور گسترش فعالیت ها و توسعه ی فضای کسب و کار خود و در نتیجه فروش و سود بیشتر در سطح جهان بهره ببرند.
نمایشگاه مجازی بین‌المللی ای-ویترین به توسعه و به هم رسانی فضای کسب و کار فعالان اقتصادی، بازرگانان و صاحبان صنایع و کسب و کارها در سراسر دنیا می‌اندیشد.

*تحلیلگر مسائل اقتصادی و بازاریابی

  • نویسنده : شاهرخ شجری