هدف اصلی اتحادیه صیانت از حقوق اعضا است
هدف اصلی اتحادیه صیانت از حقوق اعضا است
اقتصادسبز آنلاین: کامبیز توفیقی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فیزیولوژی دام است، او در گذشته ۵ سال مدیر و دو سال رییس هیأت مدیره اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان بوده است.

اقتصادسبز آنلاین: کامبیز توفیقی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فیزیولوژی دام است، او در گذشته ۵ سال مدیر و دو سال رییس هیأت مدیره اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان بوده است.

وی در رابطه با روند شکل‌گیری اتحادیه گفت: اتحادیه در دی ماه سال ۷۷ با عضویت کشاورزان و تشکیل اتحادیه شهرستانی تشکیل شده است.
اتحادیه تعاونی روستایی مجموعه منسجمی شکل گرفته از سهامداران شهرستانی به‌منظور صیانت از حقوق سهامداران و افزایش قدرت همگرایی در استان است که در برای عرضه آسان‌تر خدمات اتحادیه به اعضا شکل گرفته است و همچنین در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان در مرحله کاشت داشت و برداشت جنبه‌های حمایتی دارد.
توفیقی در مورد وظایف این اتحادیه عنوان کرد: خدمات‌رسانی، آموزش نیروها، رسیدگی‌های مالی، حقوقی بازرگانی و آی تی از جمله وظایف اتحادیه است که در انتها گواهی هم برای اعضا صادر می‌شود.

همچنین در زمینه نهاده‌های کشاورزی که یکی از مهمترین آنها تولید انواع بذر گواهی شده برنج است هم خدماتی به اعضا ارایه می‌شود.
وی ادامه داد: سال زراعی گذشته توانستیم ۶۰۰ تن رقم‌هاشمی رشت گیلانه و آنام و ۱۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان را پوشش دهیم، همچنین ایجاد واحد تولید باکس نشا ۴۰ هزار تن توزیع کود‌های آلی و شیمیایی و ۶۰ هزار لیتر سم و علف‌کش و ساقه خوار را در برنامه داریم.
توفیقی در ادامه در مورد امکانات و ظرفیت‌های اتحادیه استان توضیح داد: یک انبار ۸ هزار تنی در اختیار اتحادیه است و همچنین سردخانه ۲۰۰ تنی، یک واحد بسته‌بندی، ۲ واحد عرضه محصولات کشاورزی در مرکز و شرق استان گیلان، ساختمان اداری و مهمترین بخش واحد تولید و فرآوری بذر است که خیلی مسأله مهمی است عملاً یک تحول بزرگی در استان به وجود آورده است. داشتن ۱۰ پرسنل و کارشناسان زبده نیز از دیگر امکانات اتحادیه است که در اختیار اعضا قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت و گذر از شرایط بد نوسانات، پانصد تن انواع برنج کیفی مازاد از کشاورزان خریداری کردیم و تنظیم بازار ایام پایانی سال و نوروز ۱۰۵۰ تن سیب و پرتقال در زمستان گذشته ۶۵۰ تن پرتقال تامسون از باغات مرکبات استان خریداری کرده که جهت تثبیت قیمت بازار تاثیر بسزایی در سطح استان داشت.
وی ادامه داد: کل خدمات از منابع مالی خود استان یا از منابع بانکی تامین می‌شود و یک ریال هم از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و تحت نظارت سازمان تعاون روستایی هستیم خوشبختانه تعامل خوبی با سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی داریم و جای نگرانی نیست ولیکن یکی از چالش‌های ما خرید و فروش در دوران کرونا بوده که آن را هم حل کردیم و به صورت پایلوت خرید و فروش را در بستر وب و اینترنت انجام می دهیم که ان‌شااله به زودی اجرایی خواهد شد.
در انتها از سازمان تعاون روستایی تقدیر و تشکر می‌کنم که همیشه تعامل و همکاری خوبی با همدیگر داریم.