وقتی موم و نمک برای حمل سبزیجات تازه استفاده می‌شوند
وقتی موم و نمک برای حمل سبزیجات تازه استفاده می‌شوند
اقتصاد‌سبز آنلاین: بسیاری از کارشناسان تغذیه و متخصصان این رشته توصیه می‌کنند بهتر است انواع میوه و سبزیجات تازه استفاده شوند و مناسب است شرایطی فراهم شود تا از یخ‌زدگی‌آن‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

اقتصاد‌سبز آنلاین: بسیاری از کارشناسان تغذیه و متخصصان این رشته توصیه می‌کنند بهتر است انواع میوه و سبزیجات تازه استفاده شوند و مناسب است شرایطی فراهم شود تا از یخ‌زدگی‌آن‌ها جلوگیری به‌عمل آید. به همین دلیل فعالان این حوزه به‌دنبال تولید بسته‌بندی‌های جدیدی هستند تا بتوانند جلوی یخ‌زدگی سبزیجات تازه را بگیرند. یکی از این راه‌های جدید مربوط به استفاده از ترکیب فشرده موم زنبور عسل و نمک دریایی است که می تواند انواع سبزیجات را بدون یخ زدگی در مدت زمان طولانی سالم و تازه نگاه دارد. این نوع بسته‌بندی سبزیجات برای انتقال آن‌ها به مکان‌های دور و حتی صادرات به کشورهای دیگر جهان بسیار مفید و کاربردی است و می تواند هزینه بسته‌بندی سبزیجات را تا بیش از 35 درصد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: «خرما» زیر سایه کامل نشدن زنجیره ارزش

این نوع بسته بندی کاملا قابل بازیافت است و از ایجاد ضایعات مربوط به بسته‌بندی محصولات غذایی می کاهد. در واقع ترکیب موم و نمک دریایی با یک فرآیند شیمیایی در آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد که نهایتاً ماده‌ای را حاصل می‌آورد که سطح سبزیجات را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. همچنین این بسته‌‌بندی به‌دلیل سازگاری که با محیط‌زیست دارد، از انتشار کربن تا بیش از 70 درصد می کاهد که این رقم در شرایط بحرانی که زمین دارد، بسیار قابل توجه و مفید است. هنگامی‌که سطح سبزیجات پوشش داده شد، آنگاه مواد به‌طور کامل از آن محصول نگهداری می‌‌کنند و اجازه نفوذ هیچ گونه مواد زائد و اضافی از محیط به داخل سبزیجات را نمی‌دهند. همچنین این ماده یک اکسیژن پایدار و سالم را در اختیار سبزیجات قرار می‌دهد که به تازگی و طراوت آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.