کارآفرینان پرچمداران اقتصاد مقاومتی هستند
کارآفرینان پرچمداران اقتصاد مقاومتی هستند
اقتصادسبز آنلاین:‌ تولید‌کنندگان صنعت آرد باید به سمت بهره‌‌وری و ارتقا کیفیت پیش بروند، حمایت دولت از واحد‌های برتر و رتبه‌بندی واحد‌های تولیدی موجب افزایش انگیزه کارآفرینان خواهد شد.

اقتصادسبز آنلاین:‌ تولید‌کنندگان صنعت آرد باید به سمت بهره‌‌وری و ارتقا کیفیت پیش بروند، حمایت دولت از واحد‌های برتر و رتبه‌بندی واحد‌های تولیدی موجب افزایش انگیزه کارآفرینان خواهد شد.

مهندس بهادر ‌هادیزاده، مدیر عامل گل آرد زاگرس گفت: یکی از مهمترین عواملی که کارخانجات آرد را در مسیر توسعه و کارآفرینی به ویژه در شرایط فعلی که گندم داخلی کشور از نظر کمی و کیفی مشکل دارد، قرار می‌دهد؛ به‌روز‌رسانی سیستم‌ها و تجهیز آزمایشگاه است که نباید اهمیت به آن فراموش شود.
وی در ادامه در خصوص نحوه حمایت دولت از تولیدکنندگان در راستای کارآفرینی گفت: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید رتبه بندی کارخانجات را به روز و سختگیرانه‌تر کند چرا که سهمیه‌بندی گندم نوع ۱ و۲ منجر به فعالیت یکنواخت و بی انگیزگی کارخانجات آرد در این حوزه شده است برای همین تمایلی به بروز‌رسانی خط تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی نشان نمی‌دهند.

ضرورت تغییر اصول پایش کمی و کیفی گندم
‌هادیزاده با بیان اینکه هر سال شاهد مشکلات کمی و یا کیفی در تولید گندم هستیم گفت: با تغییرات انجام شده فقط در اندازه‌های توری بندیِ الک آزمایشگاهی که فقط کمیت گندم را مورد اهمیت قرار داده، از پایش کیفیت در مبادلات غفلت شده است و این موضوع در نهایت منجر به ضرر مصرف کننده می‌شود. در حالی بحث کیفیت برای کارخانه‌های آرد بسیار حایز اهمیت است.
وی افزود: در حال حاضر اُفت گندم برای تحویل و تخلیه محموله، بسیار زیاد و نسبت به حدود تعیین شده آن در محاسبات انجام شده توسط ادارات غله برای تحویل گندم و دریافت آرد غیر منطقی است و این در صورتی است که چنانچه کارخانه ای گندم‌های خود را با افت‌های بیشینه تحویل گرفته باشد در استحصال و تحویل آرد دچار کسری شدید و در پس آن برای جبران کسری دچار زیان‌های فراوان می‌گردد.
‌مدیر عامل گل آرد زاگرس بابیان اینکه یکسری از گندم‌های ارسالی از سیلوهای سایر مناطق استان با اصول و پارامتر‌های کیفی و استاندارد مطابقت ندارند گفت: ما به ناچار مجبور به تحویل این گندم‌های هستیم، که این موضوع مدیریت کنترل کیفیت محصول نهایی (آرد استحصالی) را با مشکل همراه خواهد کرد.
هادیزاده گفت: استان زنجان در تولید گندم ظاهرا خودکفا است در حالی که به لحاظ گندم کیفی، این استان عملاً خودکفا نیست و باید گندم باکیفیت، یا از سایر نقاط کشور یا از محل گندم‌های وارداتی به زنجان تخصیص داده شود.
وی ادامه داد: علیرغم ورود گندم خارجی به کشور پس از سالها، متاسفانه میزان گندم خارجی تخصیصی به استان زنجان محدود بوده است و از دیماه سال گذشته نیز حواله ی صادر نشده است.
مدیرعامل کارخانه گل آرد زاگرس تاکید کرد: تنها ۳۰ درصد از فرایند استحصال آرد، متاثر از تجهیزات آسیابانی است و ۷۰ درصد از کیفیت آرد به کیفیت گندم(گلوتن و ایندکس بالا) مربوط می‌شود بنابراین باتوجه به نقش اساسی ماده اولیه گندم در کیفیت آرد، ضروری است که به موضوع تخصیص گندم کیفی به کارخانه‌های آرد، توجه شود.
وی با بیان این‌که دغدغه اصلی ما در استان زنجان دسترسی به گندم کیفی است، خاطرنشان کرد: در مواقعی از سال صرفاً گندم بومی استان را در اختیار داریم که متأسفانه با توجه نوع کیفی گندم‌ها، که غالبا به صورت دیم کشت میشوند و جنس آن نرم است تولید آرد کیفی عملاً میسر نخواهد کرد.
البته ما همواره سعی کردیم در فصل خرید تضمینی گندم، با پرداخت هزینه‌های جانبی در جهت تشویق گندمکاران برای تحویل گندم کیفی، کیفیت گندم‌های ارسالی به سیلوی کارخانه را مدیریت کنیم.

سرمایه‌گذاری‌های در کارخانه گل آرد زاگرس‌ کارخانه گل آرد زاگرس
‌هادیزاده درباره به‌روزرسانی‌های انجام‌شده در کارخانه گل آرد زاگرس گفت: این کارخانه هرساله بنابر تناسب نیاز اقدام به تجهیز و به روز رسانی کلیه خطوط می‌کند که این موضوع بر کیفیت آرد استحصالی تاثیر مستقیم دارد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت فعالیت در زمینه تولید آردهای تخصصی است که دپارتمان و نیروهای متخصص برای آن فراهم شده است و هدف این شرکت تولید انواع آرد سفارشی و تخصصی برای مشتریان خود است.
این فعال صنعت آرد ادامه داد: کارخانه گل آرد زاگرس با برخورداری از توان تولید بالا و تجهیزات به روز و کامل تولید و آزمایشگاه و همچنین فعال بودن واحد R&D، قادر به تولید میزان قابل توجهی از آردهای صنف و صنعت به صورت تخصصی است اما باتوجه به شرایطی که ذکر شد، فروش آرد صنف و صنعت به میزان چشمگیری کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت گل آرد زاگرس با بیان اینکه ما با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات و با به رهگیری از تکنولوژی روز، تلاش میکنیم آردی با کیفیت مطلوب و مطابق خواسته مشتریانمان تولید و عرضه کنیم اظهار کرد: ارتقای سطح آموزش پرسنل در راستای افزایش کیفیت محصولات با استقرار سیستمهای نوین مدیریت کیفی، از جمله اقداماتی است که شرکت گل آرد زاگرس در جهت بهبود کیفیت محصولات تولیدی و حفظ رضایتمندی مشتری به کار می‌گیرد.

کیفیت یکنواخت، رمز ماندگاری مشتری است
‌هادیزاده خاطر نشان کرد: یکی از اصول مهمی که همواره سرلوحه کارمان در آسیابانی بوده، حفظ یکنواختی آرد است، همیشه سعی کرده ایم ثبات کیفیت آردمان حفظ شود و به این دلیل است که مشتریان سال‌ها است گل آرد زاگرس را انتخاب می‌کنند.

آغاز به کار فاز دوم سیلو در فصل خرید گندم
فاز دوم ذخیره سازی کارخانه گل آرد زاگرس با حضور جمعی از مسئولین رده بالای کشوری و استانی در تابستان سال گذشته کلنگ زنی شد با تلاش‌های مدیریت مجموعه در اوایل مرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد و میتواند نقش قابل توجهی درسیستم ذخیره سازی گندم شهر سلطانیه و استان زنجان داشته باشد.
این واحد برتر آسیابانی از سیلوی بتنی با ظرفیت ۳۵ هزار تن برخوردار بود که همواره نقش مهمی و استراتژیکی را در ذخیره سازی و انباشت گندمهای استان زنجان ایفا می‌کند.
بهادر‌هادیزاده مدیرعامل کارخانه گل آرد زاگرس معتقد است که باید همواره با به کارگیری رویکرد جدید مدیریتی به دنبال تحقق توسعه و پیشرفت در صنعت متبوع خود باشیم از همین رو تاکنون نیز توانسته‌ایم با استفاده از تکنولوژی، دانش و تجربه محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کنیم.
مدیر عامل گل آرد زاگرس در پایان درباره آزادسازی گندم صنف و صنعت بیان کرد: در حال حاضر به رغم آزادسازی همچنان نقش دولت در این صنعت پررنگ است و تا زمانی که سایه دولت در صنعت آرد حضور داشته باشد، آزادسازی به معنای واقعی رخ نمی دهد و رقابت سالم ایجاد نمی‌شود و سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز به‌دلیل سهمیه‌ای بودن کارخانه‌ها، اهمیت خود را از دست می‌دهند.

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا