کاهش سنگین شاخص سهام 95 درصد از اقلام کشاورزی در بورس
کاهش سنگین شاخص سهام 95 درصد از اقلام کشاورزی در بورس
اقتصادسبز آنلاین: از ابتدای ماه آگوست میلادی برخی از سرمایه داران اقدام به خرید و فروش سهام در این بازار کردند و همین امر باعث شد تا شاخص سهام این اقلام کشاورزی روند صعودی را طی کنند ...

اقتصادسبز آنلاین: از ابتدای ماه آگوست میلادی برخی از سرمایه داران اقدام به خرید و فروش سهام در این بازار کردند و همین امر باعث شد تا شاخص سهام این اقلام کشاورزی روند صعودی را طی کنند و حدود 55 درصد از آن‌ها با درصد تغییر رو به بالا مواجه شوند که البته این روند بسیار کند پیش می‌رفت. اما با آغاز ماه سپتامبر سال‌جاری میلادی، میزان خرید و فروش بسیاری از اقلام کشاورزی در بازار مالی جهان به شدت کاهش یافت و حتی دلالان نیز از این بازار عقب‌نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: ساخت درپوش‌هایی که با خراب‌شدن غذا تغییر شکل می‌دهند

بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را روند کند و نامعلوم بازار مالی اقلام کشاورزی دانستند که با ادامه یافتن این موضوع، قیمت این اقلام نیز افت غیر قابل تصوری پیدا کرد. سکون غیرمنتظره این بازار همچنان تا هفته پایانی ماه سپتامبر هم ادامه یافت و حدود 95 درصد از اقلام کشاورزی با کاهش سنگین شاخص سهام خود مواجه شدند.
در زیر جدول قیمت سهام محصولات کشاورزی و نوسانات آن‌ها در هفته پایانی ماه سپتامبر سال 2022 میلادی آمده است که قابل مشاهده خواهد بود:

USd/bu : بوشل یک واحد اندازه گیری در آمریکاست که معادل 4 پک یا گالون می باشد.

USD/cwt: برابر با 2 هزار پوند می باشد.

USD/T: واحد آن Tether است که یک توکن و دارایی ارز دیجیتال در آمریکاست.

USd/lb.: معادل یک پوند است که هر پوند دقیقاً برابر با ۰٫۴۵۳۵۹۲۳۷ کیلوگرم می باشد..

CAD/MT: معادل 10 هزار بوشل آمریکا می باشد.

USD/MT: معادل یک تن است.

USD/1000 board feet: معادل 2 هزار لیتر است.

JPY/kg: معادل 0.009283 کیلوگرم است.