کوکا‌کولا بیش از 100 میلیون دلار صرف کاهش کووید 19 در سراسر جهان کرد
کوکا‌کولا بیش از 100 میلیون دلار صرف کاهش کووید 19 در سراسر جهان کرد
اقتصادسبز آنلاین: شرکت کوکا‌کولا در سازمان‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که در تهیه و تجهیز کمک‌های اولیه برای کارمندان بهداشتی و جوامع آسیب‌پذیر بهترین هستند. صلیب سرخ بین‌المللی و نهضت هلال‌احمر، از بزرگ‌ترین شبکه‌های بشردوستانه در جهان هستند و نزدیک به 200 کشور بر روی ویروس همه گیر کرونا کار کرده‌اند.

سرویس بین‌الملل اقتصادسبز- رکسانا غلامی:

اقتصادسبز آنلاین: شرکت کوکا‌کولا در سازمان‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که در تهیه و تجهیز کمک‌های اولیه برای کارمندان بهداشتی و جوامع آسیب‌پذیر بهترین هستند. صلیب سرخ بین‌المللی و نهضت هلال‌احمر، از بزرگ‌ترین شبکه‌های بشردوستانه در جهان هستند و نزدیک به 200 کشور بر روی ویروس همه گیر کرونا کار کرده‌اند.

به همین خاطر این موسسه خیریه تا به امروز حدود 14 میلیارد دلار در بیش از 60 کشور از آلبانیا تا زیمباوه به صلیب سرخ و هلال‌احمر کمک مالی بلاعوض کرده و بودجه آن در سطح کشوری و منطقه‌ای بوده است. همچنین صلیب سرخ و هلال‌احمر به بیمارستان‌ها برای تهیه تجهیزات دارویی ضروری و محافظت شخصی کمک مالی می‌کند.این تجهیزات شامل دستگاه‌های تهویه، تخت، چادر، دستکش و ماسک صورت است.در ادامه این برنامه‌های امدادی؛ سالمندان، افراد دارای بیماری‌های مزمن، از کار افتادگان و بی‌خانمان‌ها را هدف قرار داده و برای اموزش عمومی و کمپین‌های اطلاع‌رسانی نیز بودجه تامین می‌کند. و در نهایت می‌توان گفت که این تلاش‌ها بر زندگی حدود 7.5 میلیون نفر تاثیرگذار است. هلن اسمیث پرایس، رییس مؤسسه خیریه کوکا‌کولا، گفت: «ما در زمان شیوع کرونا تمرکز زمان را بر روی سازمان‌های با تجربه‌ای می‌گذاریم که دارای منابع زمینی هستند. این کار باعث کاهش سرعت فراگیری ویروس شده و از خطوط مقدماتی مراقبت‌های بهداشتی و کشور‌های مبتلا حفاظت می‌کند».او در ادامه گفت: «ما با افتخار از این کار شرکای دیرینه خود، صلیب سرخ و هلال‌احمر، در این دوره حساس حمایت می کنیم»
همچنین واحد‌های تجاری و بطری‌های کوکا کولا از ترفند‌های بازاریابی برای بهبود سلامت و امنیت پیام‌رسانی صلیب سرخ و هلال‌احمر استفاده می‌کنند.
این ترفند‌ها شامل تابلو‌های تبلیغاتی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی هستند.
با توجه به رشد بحران کووید -19 موسسه خیریه کوکاکولا همچنان به دنبال فرصتی برای ارایه کمک مالی، اهدا و حمایت‌های دیگر در سراسر جهان است. در زمانی که بازار‌ها در حال پیدا کردن راهی برای از بین بردن شیوع، بهبود و بازگشت به حالت عادی هستند، نیاز مردم به کالا به صورت محلی بررسی می‌شود.کوبی لانگلی، رییس خدمات بین‌المللی صلیب سرخ، گفت «صلیب سرخ امریکایی از داشتن شرکایی مثل کوکا‌کولا به دلیل سرعت بخشیدن به این پروسه در این زمان سخت و متغیر خشنود است.»
وی در ادامه گفت: «کوکا‌کولا از تلاش و مشارکت صلیب سرخ و هلال‌احمر حمایت می‌کند تا سرعت این بیماری و رنجی که همه‌گیر شده است را کاهش دهد. ما از حمایت فراوان آنها در این زمان چالش برانگیز بسیار سپاسگزار هستیم.»از سال 1917 کوکا کولا و صلیب سرخ متحد شده اند تا از جوامع نیازمند به خون، امداد فجایع و غیره حمایت کنند.این حمایت شامل مشارکت‌های مالی، کمک‌های نوشیدنی، ارائه کارکنان داوطلب، به اشتراک گذاری ترفند و تجربیات بازاریابی و غیره است.صلیب سرخ و هلال‌احمر برای بیش از 150 سال از مردم نیازمند حمایت کرده‌اند.تشکلی از تیم‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال‌احمر و 192 انجمن ملی صلیب سرخ و هلال احمر (که صلیب سرخ امریکا یکی از آن‌هاست) در حال ارایه کمک‌های نجات بخش و اطلاع‌رسانی سلامت عمومی هستند تا به خانواده‌ها کمک کرده تا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا سالم بمانند.