یک قطعه اساسی در سامانه بالابری دستگاه حفاری با همکاری دانشگاه آزاد بومی‌سازی شد
یک قطعه اساسی در سامانه بالابری دستگاه حفاری با همکاری دانشگاه آزاد بومی‌سازی شد
اقتصادسبز آنلاین: معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت...

اقتصادسبز آنلاین: معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: یک قطعه کاربردی اساسی در مجموعه تجهیزات بالابری دستگاه حفاری در هم افزایی میان متخصصان این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بومی سازی و در چرخه عملیات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، بهنود منصور‌نژاد، معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: ساخت Stop Ring که از قطعات Hook & Traveling BLook دستگاه حفاری است که در راستای همکاری و تعامل میان صنعت و دانشگاه به دانشگاه آزاد اهواز سفارش داده شد.
وی اظهار کرد: این قطعه به روش فورجینگ و بهینه سازی متریال اولیه نسبت به نمونه خارجی آن توسط تیم مهندسی این واحد دانشگاهی و با نظارت واحد کنترل کیفیت و مهندسی ساخت مدیریت پژوهش فناوری و مهندسی ساخت شرکت ساخته و پس از تست های میدانی و اخذ تائیدات لازم در فهرست قطعات و تجهیزات ساخت داخل ثبت گردید.

بیشتر بخوانید: نمایشگاه IBATECH ISTANBUL 2021

منصور نژاد گفت: در زمان حاضر شرکت ملی حفاری ایران با بیشتر دانشگاه های کشور ، خاصه دانشگاه های صنعتی همکاری موثر و مستمر دارد و ساخت شماری از قطعات و تجهیزات کاربردی در دستگاه های حفاری و خدمات جانبی فنی و تخصصی در دست ساخت و یا به تولید انبوه رسیده است.
معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: همکاری میان این شرکت با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و سازندگان و صنعتگران داخلی تا کنون منجر به بومی سازی افزون بر 22 هزار قلم با احتساب تکثیر و برحسب تنوع ساخت داخل گردیده است.
وی اظهار کرد: با وجود محدودیت ها و شرایط تحریم تحمیل شده، این شرکت با اتکا به توانمندی های داخلی و بومی سازی هزاران قطعه پرمصرف و مورد استفاده در صنعت حفاری توانسته است به نحو مطلوب پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور در بخش حفاری چاه های نفت و گاز باشد. / روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران