طراحی سیستم هوشمند پاکسازی مزارع گندم
طراحی سیستم هوشمند پاکسازی مزارع گندم
اقتصادسبز آنلاین: یکی از شرکت‌های طراحی تکنولوژی‌های نوین کالیفرنیا به تازگی از تولید و ساخت یک سیستم هوشمند مخصوص مزارع گندم خبر داده است ...

اقتصادسبز آنلاین: یکی از شرکت‌های طراحی تکنولوژی‌های نوین کالیفرنیا به تازگی از تولید و ساخت یک سیستم هوشمند مخصوص مزارع گندم خبر داده است که می‌تواند هنگام شخم‌زنی هرگونه بیماری دانه‌های گندم و ساقه‌های فرسوده و خراب را تشخیص داده و دستور لازم را به ماشین شخم‌زنی برای هرس آن‌ها بدهد. این سیستم دارای یک بدنه لوله‌ای شکل با چندین مخزن است که ماده تشخیص فرسودگی و بیماری از طریق لوله‌های آن به داخل خاک فرو می‌رود. سپس دستگاه اصلی آن به ماشین شخم‌زنی نصب می‌شود و سنسور مرکزی آن در صفحه نمایشی که در ماشین قرار گرفته، فعالیت خود را به نمایش درمی آورد.

بیشتر بخوانید: استراتژی تشکیل سبد هوشمند از ابزارهای مالی در کشاورزی ایران

از این رو کاربر می‌تواند به‌صورت آنلاین از اطلاعات مربوط به بیماری و ناسالم بودن دانه و ساقه‌های گندم مطلع شود و در همان لحظه اقدام به نابودی آن‌ها کند. هنگام هرس کردن به هیچ عنوان دانه و ریشه‌هایی که خراب بوده و ظاهر خود را حفظ کرده‌اند، قابل تشخیص نیستند و از این رو به مرور زمان به سایر محصولات نیز آسیب جدی وارد می‌کنند. بنابراین تشخیص آن‌ها در زمان موعد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با استفاده از این سیستم هوشمند جدید امکان پذیر خواهد بود. همچنین این دستگاه دارای سیستم راهیاب نیز هست که در حین شخم‌زنی و تشخیص بیماری، مسیر را به صورت واضح دراختیار ماشین مربوطه قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند بدون کوچکترین اشتباهی اقدام لازم را برای از بین بردن دانه‌های خراب انجام دهد.