سه نمایشگاه با یک بلیط
سه نمایشگاه با یک بلیط

مهندس محمدرضا جمشیدی 31 شهریور تا 3 مهرماه، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کانون توجه فعالان و علاقه‌مندان به صنایع غذایی است. در حقیقت برگزاری سه نمایشگاه موفق صنعت غذا که تاکنون به طور همزمان برپا نشده، حتی در شرایط کرونایی که فقط پذیرای متخصصان است، بسیار حایز اهمیت است. بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

31 شهریور تا 3 مهرماه، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کانون توجه فعالان و علاقه‌مندان به صنایع غذایی است.
در حقیقت برگزاری سه نمایشگاه موفق صنعت غذا که تاکنون به طور همزمان برپا نشده، حتی در شرایط کرونایی که فقط پذیرای متخصصان است، بسیار حایز اهمیت است.
بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود 2021)، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان رویداد بزرگی است که اگر کرونا نبود، به‌طور قطع نه تنها کل فضای نمایشگاهی و فضای باز را اشغال می‌کرد، بلکه بر روی ترافیک منطقه نیز تأثیرگذار بود.
«ایران اگروفود 2021» پس از یک دوره به نسبت آرام ناشی از کرونا در سال گذشته، امسال پرقدرت در حال برگزاری است. یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال که نه تنها در صنایع غذایی، بلکه در کل صنعت نمایشگاهی قابل توجه بوده حضور 30 شرکت خارجی از 6 کشور جهان است که کماکان وجهه بین‌المللی این نمایشگاه را حفظ کرده و از ویژگی‌‌های خاص نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
نمایشگاه شیرینی و شکلات هم که در زمره نمایشگاه‌های موفق کشور قرار دارد،‌ امسال به نسبت سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار شده و از سه سالن پارسال و فضای 9 هزارمترمربعی به 8 سالن و 28 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی تبدیل شده که این استقبال پرشکوه حکایت از مقبولیت نمایشگاه و مجریان توانمندش دارد.

بیشتر بخوانید: هر ایرانی چقدر زعفران مصرف می کند؟

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان «Ibex 2021» به عنوان سومین نمایشگاه مطرحی است که به طور همزمان برپا شده و با هدف فرهنگسازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف و توسعه کسب و کار و سرمایه‌گذاری در این صنعت برپا شده است.
اهدافی مانند ایجاد بستر صادرات در راستای حمایت از تولیدات ایران، بسترسازی لازم برای ارایه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در عرصه ماشین‌آلات صنایع مرتبط با صنعت غلات، آرد و نان و حرکت سازمان یافته بخش خصوصی در زنجیره تولید و تأمین مواد اولیه تولید نان از جمله مأموریت‌های مهم این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
البته با توجه به شرایط خاص کرونایی و تخصصی‌تر بودن این نمایشگاه صرف برگزاری هم می‌تواند برای مجریان نمایشگاه دست مریزاد به همراه داشته باشد.
بازدیدکنندگان این روزهای نمایشگاه اگرچه صرفاً متخصص و فعال این بخش‌ها در اقتصاد هستند، اما در روزهایی پای به نمایشگاه می‌گذارند که با یک بلیط از 3 نمایشگاه دیدن می‌کنند.

 

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی