اقتصاد سبز آنلاین: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تمام نمایشگاههای بین المللی را به تعویق انداخته و حتی هیچ اطلاعیهای از تاریخ برگزاری این نمایشگاهها وجود ندارد.
حال کووید-19 نتوانست این نمایشگاهها را بهطور کامل متوقف کند و باعث ظهور نمایشگاههای تجاری مجازی شده است. حوزه بستهبندی موادغذایی نیز از این غافله عقب نمانده و شروع به برگزاری نمایشگاههای بینالمللی تجارت مجازی در این بخش کرده است. تجارت مجازی نه تنها یک بستر تبلیغاتی و شبکهای مهم را برای مشاغل حفظ میکند، بلکه باعث میشود ردپای کربن با حمل و نقل اضافی کاهش یابد. هریک از شرکتهای حوزه بستهبندی میتوانند با ایدههای متفاوت و خلاقانه، غرفه نمایشگاهی خود را طراحی کرده و در آن به ارایه خدمات و فعالیتهای خود بپردازند. شرکتکنندگان نیز میتوانند با استفاده از یک نرمافزار تخصصی چهاربعدی به داخل نمایشگاه رفته و از تمام غرفهها دیدن کنند. در مدت زمانی که نمایشگاه تعیین میکند، تمام شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان بهصورت آنلاین حضور پیدا کرده و به ارایه خدمات و دریافت اطلاعات خود میپردازند. بازدیدکنندگان میتوانند سؤوالات خود را از غرفهداران بهصورت خصوصی پرسیده و اطلاعات موردنظر خود را به دست آورند. همچنین مقرر شده کارگاههای آموزشی و نشستهای چندجانبه تخصصی نیز در این حوزه برگزار شود و همه شرکتکنندگان به صورت مجازی در آن حضور یابند.