اجرای «طرح جامع آب و خاک کشاورزی» در استان‌های شمالی
اجرای «طرح جامع آب و خاک کشاورزی» در استان‌های شمالی
اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از اجرای «طرح جامع آب و خاک کشاورزی» در استان های شمالی برای افزایش بهره وری و راندمان کشاورزی خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از اجرای «طرح جامع آب و خاک کشاورزی» در استان های شمالی برای افزایش بهره وری و راندمان کشاورزی خبر داد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندان در نشست با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی غرب مازندران، بر لزوم توجه به تشکل ها تاکید کرد و گفت: به صورت ویژه برای اولین بار در تاریخ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ردیف خرید توافقی در حدود یکهزار میلیارد تومان در نطر گرفته شده و در حال تبادل موافقت نامه آن هستیم.
وی ادامه داد: این مهم میتواند در تجهیز و تامین منابع کمک کننده باشد.
نیکبخت با بیان اینکه استان مازندران با توجه به ظرفیت پتانسیل خوب خدادای در تامین غذا و امنیت آن ایفای نقش میکند، افزود: در بسیاری از محصولات شمال کشور و به صورت خاص استان مازندران دارای رتبه است، این استان در ۱۴ محصول اساسی و مهم در حوزه های مختلف از جمله شیلات، باغبانی، زراعت، دام و طیور رتبه‌دار است.
وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی از استان های شمالی، یادآور شد: در شمال کشور دچار عقب ماندگی هستیم، بنابراین “طرح جامع آب و خاک کشاورزی” در استان های شمالی با جدیت پیگیری میشود و این مهم را در دستور کار قرار داده ایم.
نیکبخت افزود: به زودی با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این کار به عنوان یک ضروت آغاز میشود؛ با اجرای این طرح افزایش بهره‌وری و راندمان کشاورزی در منطقه را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: در فرآوری، تامین ، بازارسانی، مصرف، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد، در این زمینه سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که در صورت تامین منابع، این مهم میتواند سبب جلوگری از ضایعات و خلق ثروت شود.
به گفته وی، سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در حوزه شیلات نسبت به همه حوزه های اقتصادی فرصت بی بدیلی است که در نهایت میتوانیم مشکلات بیکاری را حل کنیم.
به گفته نیکبخت، یکی از بخش هایی که میتواند سهم بخش کشاورزی را با توجه به استعداد بخش افزایش دهد بخش شیلاتی و صنابع تبدیلی و تکمیلی است.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه واگذاری تصدی به مردم نیز دارای اهمیت است و باید وطایف را به تشکل های و تولیدکنندگان واقعی واگذار کنیم، تصریح کرد: وظیقه ما نیز رفع محدودیت، ممنوعیت و تسهیل امور در همه زمینه های کشاورزی برای تشکل ها و مردم است.
وی بر لزوم حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به تامین امنیت غذایی و رسیدن به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید بنای تصمیم گیری ها برحمایت از تولیدکننده داخلی و تولید داخل باشد.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: نگهداری از جنگل بر عهده خود مردم است و باید در بهره برداری از آن نیز مردم را شریک بدانیم. /

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی