بازخوانی پرونده «بهروز» در اقتصادسبز شماره 111
بازخوانی پرونده «بهروز» در اقتصادسبز شماره 111
اقتصادسبز آنلاین: شماره 111 نشریه «اقتصادسبز» ویژه مهرماه 1399 با ده‌ها تحلیل، گزارش و مطلب متنوع منتشر شد.

اقتصادسبز آنلاین: شماره 111 نشریه «اقتصادسبز» ویژه مهرماه 1399 با ده‌ها تحلیل، گزارش و مطلب متنوع منتشر شد.

سرمقاله این شماره نشریه که با عنوان «از تبعات ناهماهنگی متولیان تا سخن نگفتن سخنگو» به رشته تحریر درآمده در دو بخش متفاوت به معضلات گمرک، ترخیص کالا، خود تحریمی، صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه، پیمان‌سپاری‌ متفاوت ارزی در گمرکات مختلف و …. اشاره کرده و به تحلیل آخرین وضعیت صنعت غذا پرداخته است.
در بخش دیگر پیرامون دلایل سخن نگفتن سخنگوی جهادکشاورزی حدود 2 ماه پس از انتصاب تحلیلی ارایه شده است.
«خواب آشفته برندسازان از تولیدی‌های زیرپله‌ای زیرزمینی» عنوان گزارش اصلی این شماره «اقتصادسبز» است که به قلم توانای یحیی امیری و گروه گزارش نشریه به معضلات تولیدات زیرپله‌ای اشاره کرده است.
در بخشی از گزارش می‌خوانیم: «…. زیرپله‌ای‌ها از مریخ نیامده‌اند، برخی اخراجی کارخانه‌ها و بعضی‌ها با مهارت فوق‌العاده در شبیه‌سازی وارد بازار شده‌‌اند و…»
آیا «بهروز» به فروتن باز می‌گردد؟ عنوان مصاحبه خواندنی با بهروز فروتن بنیانگذار شرکت صنایع غذایی «بهروز» است که به حواشی اخیر پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی پرداخته است و به نوعی بازخوانی پرونده «بهروز» در 10 سال اخیر است.
«تولیدکنندگان افزودنی‌ها گرفتار در کلاف سردرگم قوانین» تیتر میزگرد «اقتصادسبز» با اعضای هیأت مدیره انجمن افزودنی‌هاست که به موشکافی و تحلیل آخرین وضعیت تولید و صادرات این صنعت مهم پرداخته است.
گفت‌وگو با مهندس جمال حسین‌زاده، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی با عنوان «حذف مالیات بر ارزش افزوده صنایع غذایی پیش‌نیاز تأمین سلامت جامعه» و گفت‌وگو با مهندس آرمان خالقی، قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران با تیتر «در جنگ اقتصادی نباید بیکار نشست» از جمله اهم مطالب خواندنی این شماره به شمار می‌رود.
خسارت 30 میلیارد دلاری کرونا به نمایشگاه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، غذاهای سنتی ایرانی فرصتی برای انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی، گفت‌وگو با رسول مژده شفق، معاون بازرگانی شرکت ماکارونی «مک» با تیتر «دولت قیمت‌گذاری را به تولیدکنندگان واگذار کند»، گفت‌وگو با امیر یوسفی، نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با عنوان «ارزش‌گذاری غیرواقعی کالاها در گمرک تیشه جدیدی به ریشه تولید است»، گفت‌وگو با دکتر مریم تاج‌آبادی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت «تک‌ژن» با تیتر «صرفه‌جویی یک هزار میلیارد تومانی با تولید استارترهای صنایع لبنی کشور»، گفت‌وگو با ادوین میرزایان، مدیرعامل قهوه آرام با عنوان «قهوه سبز پروبیوتیک به بازار عرضه می‌شود» از اهم مطالب این شماره به شمار می‌آید.

علاقه‌مندان جهت مطالعه منظم نشریه با شماره تلفن 66560681 تماس حاصل نمایند.