تشکیل انجمن  قهوه ایران
تشکیل انجمن  قهوه ایران
اقتصادسبز آنلاین: خط مشي «قهوه آرام» از ابتدا مبتني بر کارهاي اصولي و پايه‌ای بنا گرديد. طي کردن پله‌هاي ترقي همواره با کسب تجربه و اطلاعات علمي روز در زمينه دانه‌هاي قهوه در نظر بوده است. در همين راستا سعي کرديم تا تجربه‌هايمان را با سفرهاي مجازي به‌دورترين مزارع کشت قهوه در دنيا در هم بياميزيم.
اقتصادسبز آنلاین: خط مشی «قهوه آرام» از ابتدا مبتنی بر کارهای اصولی و پایه‌ای بنا گردید. طی کردن پله‌های ترقی همواره با کسب تجربه و اطلاعات علمی روز در زمینه دانه‌های قهوه در نظر بوده است. در همین راستا سعی کردیم تا تجربه‌هایمان را با سفرهای مجازی به‌دورترین مزارع کشت قهوه در دنیا در هم بیامیزیم. حاصل این تجربیات در کلیه محصولات عرضه شده کاملاً مشهود است. آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های ادوین میرزایان، مدیرعامل شرکت قهوه آرام است که در آخرین روزهای سال ۹۸ با خبرنگار ما گفت‌وگویی داشته است که با هم ماحصل آن را می‌خوانیم:
لطفاً کمی در رابطه با مشکلات تهیه مواد اولیه و واردات قهوه توضیح دهید.
با توجه به عدم کشت و تولید دانه قهوه در ایران و همچنین عدم تولید بسیاری از مواد پودری محصولات بر پایه قهوه، تولید کنندگان مجبور به واردات طیف وسیعی از مواد اولیه از بازار‌های خارجی هستند اما با توجه به تحریم‌های صورت گرفته و همچنین عدم همکاری با واحد‌های تولیدی, تولیدکنندگان با مشکلات فراوانی در رابطه با واردات قهوه و مشتقات آن روبه‌رو شده‌اند که این مسأله از وزرات صمت شروع تا پروسه ترخیص کالا ادامه دارد به‌طور مثال تابه‌حال تولیدکنندگان نیاز به ثبت منبع برای واردات زمانی‌که شرکت ثبت منبع شده است را نداشته و فقط کد IRC را می‌گرفتند هزینه مربوطه را پرداخت می‌کردند، اما اکنون این موضوع و مبلغ آن نیز اضافه شده که هزینه اضافی برای این مورد است سخت‌گیری‌های موجود علاوه بر هزینه‌های مالی، هزینه‌های دیگری نیز دارد نظیر زمان که بسیار جبران‌ناپذیر است و امکان از دست دادن بازار را دارد که کسی جوابگوی این موضوع نیست.
در رابطه با مافیای واردات قهوه چه نظری دارید؟
با توجه به تمهیدات صورت گرفته در رابطه با تشکیل انجمن جهت ساماندهی بحث قهوه که تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان این محصول را شامل می‌شود و بنده نیز به عنوان نایب رییس این انجمن انتخاب شده‌ام، هدف از تشکیل این انجمن علاوه بر ساماندهی، شناسایی موارد ذکر شده است که به امید خدا در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
قاچاق قهوه و نوشیدنی‌های پودری بر پایه قهوه سبب شده تا مشکلات بسیاری در این رابطه به‌وجود بیاید در این رابطه چه نظری دارید؟
باعث کاهش بازار فروش محصولات با کیفیت تولید داخل شده است که با امید به خدا و شناسایی مراجع عرضه کننده واردات محصولات قاچاق و تحویل آنها به مراجع ذیصلاح این موارد کم رنگ خواهد شد و این‌که ما تولید کنندگان هم با تبلیغ و افزایش کیفیت محصولاتمان آنچه را که شایسته ذائقه ایرانیان است را به بازار عرضه خواهیم کرد.
با تولید سایر محصولات از قهوه می‌توان ارزش افزوده ایجاد کرد لطفاً کمی در این رابطه توضیح دهید.
بله با بدعت و کمک از بخش توسعه و تحقیق می توان سهم عمده‌ای در بازارهای داخلی و خارجی کسب کرد که قطعاً ارزش افزوده  خوبی خواهد داشت.
شرکت برای آینده چه برنامه‌ای دارد؟
جهانی شدن به‌عنوان یک برند ایرانی که صاحب سبک و برذائقه جدید است. یکی از شعار‌های قهوه آرام  افزایش کیفیت برای جلب مشتری است که به نظر بنده مهمترین هدف و برنامه است.
تمرکز بر روی تولید چه محصولی دارید؟
با توجه به پیشینه برند قهوه آرام مسلماً تمرکز تولید بر روی دانه قهوه و محصولات پودری  و نوشیدنی بر پایه قهوه و کاکائو است. که در زمینه رُست تدابیری جهت مکانیزه کردن این موضوع را کرده‌ایم و در کنار این محصولات گسترش و تولید بر روی محصولات دیگر نیز داریم که در همین حیطه و زمینه است.