تعداد چاه‌های حفر شده در میادین مشترک غرب کارون به 107 حلقه رسید
تعداد چاه‌های حفر شده در میادین مشترک غرب کارون به 107 حلقه رسید
اقتصادسبز آنلاین: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری با اشاره به نقش این شرکت در اجرای پروژه‌های کلید در دست (EPDS) در میادین نفتی مشترک در غرب کارون در استان خوزستان ...

اقتصادسبز آنلاین: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری با اشاره به نقش این شرکت در اجرای پروژه‌های کلید در دست (EPDS) در میادین نفتی مشترک در غرب کارون در استان خوزستان، گفت: با کاربست ناوگان ملی حفاری تاکنون 107حلقه چاه در این موقعیت حفاری، تکمیل و در مدار تولید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس علیرضا لایجی، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، روز چهارشنبه (10 دی ماه 99) در تشریح فعالیت‌های عملیات حفاری این شرکت در غرب کارون، افزود: ملی حفاری در تمامی مراحل اکتشاف، توسعه و تعمیر چاه‌ها در میادین آزادگان، یاران و یادآوران نقش محوری و اساسی برعهده داشته است.
وی اظهار کرد: حفاری و تکمیل 70 حلقه چاه در بخش جنوبی و شمالی میدان آزادگان به متراژ افزون بر 137 هزار 900متر یکی از شاخص‌های برجسته عملکرد شرکت ملی حفاری ایران در اجرای پروژه‌های کلید در دست در میادین نفتی خشکی به شمار می‌آید.
لایجی گفت: این شرکت همچنین حفاری 24 حلقه چاه با متراژ 82 هزار و 600 متر در میدان یادآوران و 13 حلقه چاه در میدان یاران جنوبی به متراژ حفاری بیش از 52 هزار متر را درکارنامه فعالیت‌های خود در صنعت نفت کشور دارد.

بیشتر بخوانید: تولیدکننده و مصرف‌کننده؛ بازندگان همیشگی بازار کشاورزی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری درباره پروژه‌های در دست اجرا در این منطقه، توضیح داد: از پروژه 23 حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی آخرین حلقه چاه در حال تکمیل است و در همین رابطه دستگاه حفاری 37 فتح از روز گذشته بر روی این چاه استقرار و پیش بینی می‌شود تا دوماه آینده این چاه نیز تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردد.
وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) مجری طرح توسعه میدان‌های نفتی در غرب کارون است، افزود: پروژه 10 حلقه چاه در آزادگان جنوبی نیز دیگر پروژه ملی حفاری است که توسط سه دستگاه حفاری در دست اجرا است و متراژ حفاری این چاه‌ها به افزون بر 12 هزار متر رسیده است.
لایجی با اشاره به اینکه ملی حفاری در بخش ارایه خدمات یکپارچه فنی مهندسی نیز با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری مستمر دارد، اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری متخصصان شرکت متن و این شرکت تلاش بر این است تا پروژه 10 حلقه چاه در نیمه نخست سال 1400 به اتمام برسد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری گفت: این شرکت در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و در جهت تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران آمادگی کامل دارد تا ظرفیت‌های تخصصی، تجهیزاتی،فنی و مهندسی و عملیاتی خود در هر منطقه که ضرورت ایجاب کند، بکارگیری نماید. / روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران