ثبات قیمت تخم مرغ در بازار
ثبات قیمت تخم مرغ در بازار
اقتصادسبز آنلاین: رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار تومان است.
اقتصادسبز آنلاین: رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار تومان است.
به گزارش خبرنگار ما، ناصر نبی‌پور، رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار تومان و متوسط شانه‌ای ۱۶ هزار تومان است.
وی کمبود نهاده‌های دامی را مشکل اصلی تولیدکنندگان دانست و افزود: عرضه ذرت و سویا در بازار به شدت کاهش یافته به طوریکه با قیمت آزاد در بازار موجود نیست.
نبی پور با اشاره به قیمت ذرت و کنجاله سویا ۷۰ درصد در بازار افزایش یافته است، بیان کرد: با توجه به آنکه ذرت و کنجاله سویا جیره اصلی تولید مرغ به شمار می‌رود، از این رو به سبب نبود این ۲ نهاده اکثر مرغداری‌ها مرغ هایشان گرسنه هستند.
سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی محلی برای جولان دلالان
رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار قیمت مصوب ذرت را  یک هزار و ۳۵۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مرغداران هم اکنون کنجاله سویا را با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
به گفته وی، سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی محلی برای خرید نهاده دلالان شده است چرا که مرغداران نقدینگی لازم برای خرید نهاده از این سامانه را ندارند.
این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه توزیع نهاده گفت: پشتیبانی امور دام طی روز‌های اخیر قول توزیع ۵۰ هزار تن ذرت را دادند که با وجود آنکه این میزان رقمی نیست و تنها جوابگوی ۲۰ روز نیاز مرغداران است، اما مشخص نیست که دلیل امتناع آن‌ها در عرضه چیست؟
رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: کشتی‌های نهاده‌های دامی ۴ تا۵ ماهی است که در بنادر مانده و به سبب عدم تخصیص ارز ترخیص نشده است.
وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: وزارت صمت مجوز صادرات ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ را صادر کرده است. / باشگاه خبرنگاران جوان