ثبات کیفیت انواع آرد را سرلوحه کار خود قرار دادیم
ثبات کیفیت انواع آرد را سرلوحه کار خود قرار دادیم
اقتصادسبز آنلاین: حال صنعت آرد کشور خوب نیست. مرحوم حاج حبیب‌اله نخعی‌فرد از سال 1329 آغاز فعالیت را از آسیاب‌های آبی و سنگی شروع و درسال 1340 با راه‌اندازی آسیاب‌های سنگی برقی با مشارکت با حاج محمود احمدیان نسب به روند خود ادامه داده و درسال 1350 با احداث کارخانه با ظرفیت تولید 12 هزار تن درسال روند صنعتی شدن را پیش گرفته که درسال 1365 این موسسه بنام شرکت تولیدی مواد غذایی توکل رفسنجان بانام تجاری آرد سنجان به ثبت رسید.

اقتصادسبز آنلاین: حال صنعت آرد کشور خوب نیست. مرحوم حاج حبیب‌اله نخعی‌فرد از سال 1329 آغاز فعالیت را از آسیاب‌های آبی و سنگی شروع و درسال 1340 با راه‌اندازی آسیاب‌های سنگی برقی با مشارکت با حاج محمود احمدیان نسب به روند خود ادامه داده و درسال 1350 با احداث کارخانه با ظرفیت تولید 12 هزار تن درسال روند صنعتی شدن را پیش گرفته که درسال 1365 این موسسه بنام شرکت تولیدی مواد غذایی توکل رفسنجان بانام تجاری آرد سنجان به ثبت رسید. در همان سال با ورود حاج محمد نخعی فرد به هیأت مؤسس با مدیریت او تصمیم به ساخت کارخانه‌ای دیگر از نوع آسیاب‌های والسی به ظرفیت سالیانه 40هزارتن درسال اقدام که این مجموعه درسال 1368 به بهره‌برداری رسید. در این تاریخ حاج مهدی احمدیان نسب با ورود خود به هیأت مدیره شرکت و سپری شدن زمان کوتاهی از فعالیت این کارخانه والسی با اصرار مسئولین استان و کمبود آرد نانوایان و تصمیم هیأت موسس درسال 1375 موفق به اخذ مجوز کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه 140هزار تن شد که درسال 1378 به بهره‌برداری کامل رسید. در سال 1391 کلنگ سیلوی گندم مکانیزه 50 هزار تنی زده شد و در سال 1393 به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر این کارخانه در زمینی به مساحت 4 هکتار با مجهزترین ماشین‌آلات بولر سوئیس در بخش آسیاب و تجهیزات آزمایشگاهی که این امکانات باعث افزایش تولید، بهره‌وری و کیفیت نهایی محصولات شده و همچنین رضایتمندی بیشتر مشتریان را به‌همراه داشته است. اکنون نیز با اهداف کوتاه مدت و بلند‌مدت در جهت افزایش کمیت و کیفیت در حال فعالیت است.
مهدی احمدیان نسب،‌ مدیرعامل کارخانه آرد توکل رفسنجان ضمن بیان تاریخچه مختصری از شرکت با بیان این‌که حال صنعت آرد کشور خوب نیست گفت: آزادسازی بخش صنف و صنعت در شرایطی رخ داد که هنوز بخشی از آرد به صورت یارانه‌ای تأمین می‌‌شود، و این یکی از دغدغه‌های مهم آسیابانان است. به عبارت دیگر، با توجه به افزایش نرخ آردهای صنف و صنعت و پایین بودن نرخ آردهای یارانه‌ای، کارخانه‌های آرد قادر به فروش قابل توجه آرد صنف و صنعت نیستند. وی ادامه داد: کارخانه آرد توکل با برخورداری از توان تولید بالا و تجهیزات به‌روز و کامل تولید و آزمایشگاه و همچنین فعال بودن واحد R&D، قادر به تولید می‌زان قابل توجهی از آردهای صنف و صنعت به‌صورت تخصصی است. مدیرعامل کارخانه آرد توکل در خصوص وضعیت تأمین گندم کیفی در استان کرمان گفت: خوشبختانه با تدبیر و تلاش مدیریت و کارکنان اداره‌کل غله استان، مشکلی در کیفیت گندم‌های دریافتی در جهت تولید آردهای تخصصی و صنف و صنعت نداریم و وضعیت گندم در استان خوب است.

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا