رشد 108 درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی
رشد 108 درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: افزایش حجم عملیات و گردش ارزی بدون تردید یکی از شاخص‌های قابل اتکای فعالیت‌های بانکی در شرایط تحریم به‌حساب می‌آید.

اقتصادسبز آنلاین: افزایش حجم عملیات و گردش ارزی بدون تردید یکی از شاخص‌های قابل اتکای فعالیت‌های بانکی در شرایط تحریم به‌حساب می‌آید.

به عبارتی میزان تراکنش‌های ارزی نشان می‌دهد که یک بانک تا چه میزان در مرتفع کردن نیاز تأمین ارزی به ایفای نقش پرداخته است.
واحدهای ارزی بانک کشاورزی به‌منظور تسهیل امور مربوط به صادرات و واردات در قالب گشایش حساب‌های قرض‌الحسنه جاری ارزی برای اشخاص حقیقی فاقد کارت بازرگانی با موجودی 10 هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها و برای اشخاص حقیقی دارای کارت بازرگانی با یک هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها گشایش حساب می‌کند.
برپایه این گزارش مشتریان با حداقل موجودی 100 دلار یا معادل آن به سایر ارزها می‌توانند حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی در شعب بانک کشاورزی افتتاح کنند.
البته بانک کشاورزی علاوه بر گشایش انواع حساب‌های ارزی در زمینه عملیات خرید و فروش ارز، انجام عملیات نقل و انتقال وجوه (ارزی) با استفاده از سیستم شبکه جهانی سوئیفت و رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و قوانین پولشویی، عملیات اعتبار اسنادی برای واحدهای ارزی، ثبت بروات اسنادی واحدهای ارزی، ارائه تسهیلات ارزی به‌منظور واردات و صادرات کالا و خدمت از محل منابع ارزی بانک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان، صدور ضمانتنامه‌های ارزی و… در این عرصه به ایفای نقش می‌پردازد.
این گزارش می‌افزاید: صعود بانک کشاورزی در جدول سهم از بازار ارزی در طول سال‌جاری نشاندهنده جهش این بانک در این بخش است که در ادوار گذشته کمتر مشاهده می‌شد، به‌طوری که این بانک در شاخص سهم از بازار ارزی کشور در پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو رتبه ارتقا در جدول و افزایش دو برابری سهم از بازار روند صعودی و مثبتی داشته است.
خوشبختانه این روند ادامه داشته و بر اساس اعلام اداره تخصیص ارز بانک مرکزی، بانک کشاورزی در شش ماهه ابتدای سال جاری با افزایش چشمگیر حجم عملیات ارزی، موفق شد در بین بانک‌های کشور به جایگاه پنجم در جدول سهم از بازار ارزی صعود کند.
این بانک در شش ماهه نخست سال 1402 با افزایش 108 درصدی حجم عملیات ارزی خود نسبت به مقطع مشابه سال گذشته، توانست سهم خود از بازار ارزی شبکه بانکی را از 3.2 درصد به 7.23 درصد افزایش داده و از رتبه دهم به رتبه پنجم جدول صعود کند.
گفتنی است بانک کشاورزی از ابتدای سال 1402 تا پایان شهریور‌ماه جمعا 2 هزار و 191 فقره عملیات ارزی در قالب گشایش اعتبار اسنادی، برات اسنادی و صدور حوالجات ارزی انجام داده است.
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا