رونمایی از ردیاب ماهواره‌ای خورشیدی برای دام زنده
رونمایی از ردیاب ماهواره‌ای خورشیدی برای دام زنده
اقتصادسبز آنلاین: ردیابی دام‌ها در مناظر وسیع و متنوعی در هر شرایط آب و هوایی یک چالش واضح است، چه بر روی اسب، چه از روی صندلی جلوی یک خودروی چهار چرخ متحرک یا حتی از کابین هواپیما. نسل جدیدی از دستگاه‌‌های مانیتورینگ هوشمند که از ردیابی ماهواره‌‌ای استفاده می‌‌کنند...

اقتصادسبز آنلاین: ردیابی دام‌ها در مناظر وسیع و متنوعی در هر شرایط آب و هوایی یک چالش واضح است، چه بر روی اسب، چه از روی صندلی جلوی یک خودروی چهار چرخ متحرک یا حتی از کابین هواپیما. نسل جدیدی از دستگاه‌‌های مانیتورینگ هوشمند که از ردیابی ماهواره‌‌ای استفاده می‌‌کنند، برخلاف زیرساخت‌‌های مخابراتی اختصاصی و گران ‌قیمت روی زمین، روشی بدون دردسر به دامداران برای یافتن گاوهایشان، افزایش کارآیی و بهبود رفاه حیوانات ارائه می‌دهند. ردیاب ماهواره‌ای GSatSolar Rancher، که با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند، به طور رسمی ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. این ردیاب یکی از نخستین راه‌حل‌های ماهواره‌ای است که وارد بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: کمپانی Limerick، وارد بازار رقابتی آمریکا شد

دستگاه ردیاب کوچک با انرژی خورشیدی به شکل یک برچسب گوش طراحی شده است و به‌گونه‌ای است که در تمام طول عمر از هر حیوانی مراقبت کند آن هم با هزینه کم و یکبار مصرف. پس از نصب، دستگاه 4 بار در روز از طریق ماهواره داده‌های مکان را جمع‌آوری و ارسال می‌کند. سپس دامداران می‌توانند به یک پلتفرم اختصاصی مبتنی بر وب، GSatTrack، برای مشاهده و مدیریت داده‌ها دسترسی داشته باشند. این در حالی است که پیش از GSatSolar، هیچ ردیاب دام مبتنی بر ماهواره مهندسی شده و مقرون به صرفه وجود نداشت و به همین دلیل این ردیاب جدید برای پر کردن این شکاف در بازار طراحی شده است. این برچسب گوش دارای دارای یک ترکیب پلاستیکی اختصاصی است که در محیط‌های بیرونی به خوبی عمل می‌کند و برای اطمینان از رفاه حیوانات نیز درجه پزشکی دارد. این تگ به گونه ای طراحی شده است که برای مدت سه سال بدون نیاز به نگهداری یا پشتیبانی، بر روی هر حیوان مستقر شود.