فناوری ویرایش ژن اولین گوساله مقاوم در برابر BVDV را تولید می‌کند
فناوری ویرایش ژن اولین گوساله مقاوم در برابر BVDV را تولید می‌کند
اقتصادسبز آنلاین: آخرین اخبار از طرف محققان دپارتمان کشاورزی آمریکا با استفاده از ابزار ویرایش ژنتیکی CRISPR، نخستین گوساله‌ را با مقاومت به BVDV (اسهال ویروسی گاو(‎BVD)که باعث سقط و بروز ناهنجاری‌هایی در جنین می‌شود) به وجود آورده‌اند.

اقتصادسبز آنلاین:  محققان دپارتمان کشاورزی آمریکا با استفاده از ابزار ویرایش ژنتیکی CRISPR، نخستین گوساله‌ را با مقاومت به BVDV (اسهال ویروسی گاو(‎BVD)که باعث سقط و بروز ناهنجاری‌هایی در جنین می‌شود) به وجود آورده‌اند.

در این روش، محققان ژن سلولی به نام CD 46 را که با ویروس ترکیب می‌شود و عفونت در گاوها ایجاد می‌کند را ویرایش کرده‌اند. آسپن ورکمن، نویسنده مسئول و پژوهشگر در مرکز تحقیقات حیوانات گوشتی‌، می‌گوید: «هدف ما استفاده از فناوری ویرایش ژنتیکی بود تا CD 46 را به طور کمی تغییر داده و باز هم تمام عملکردهای طبیعی خود را در گاو حفظ کند، اما دیگر قادر به اتصال به ویروس نباشد.» پس از مشاهده نتایج مطلوب در سلول‌های کشت، تیم محققان سلول‌های پوست گاو را ویرایش کرده و جنین‌های حاصل از ژن CD 46 ویرایش شده را به گاوهای مادر جایگزین منتقل کردند تا ببینند آیا این‌کار باعث کاهش عفونت ویروس در گاوهای زنده می‌شود یا خیر.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا