هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
اقتصادسبز آنلاین: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور، بارش‌های شدید و احتمال آب‌گرفتگی گسترده معابر، سرریز سدها،‌ تخریب پل و خسارت به کشاورزان خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور، بارش‌های شدید و احتمال آب‌گرفتگی گسترده معابر، سرریز سدها،‌ تخریب پل و خسارت به کشاورزان خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز دوشنبه در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب نوار غربی اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ روی می‌دهد.
فردا سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان،‌کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه دارد.
امروز همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.
بیشینه بارش‌های فردا سه‌شنبه 28 فروردین 1403 برای هرمزگان، شرق و جنوب فارس،‌ نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ شرق هرمزگان، شرق فارس، جنوب و غرب کرمان است.
روز پنجشنبه در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب، ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.
به گزارش تسنیم،‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز خلیج‌فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح سه‌شنبه 1403/01/28

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه 1403/01/29

نوع مخاطره: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1403/01/28: هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر.

چهارشنبه 1403/01/29: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی.

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف. / تسنیم

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا