«هوش مصنوعی» سکوی پرتاپ تولیدکنندگان مواد غذایی
«هوش مصنوعی» سکوی پرتاپ تولیدکنندگان مواد غذایی
اقتصادسبز آنلاین: شرکت‌های CPG (Consumer packaged goods یا بسته‌بندی کالاهای مصرفی) می‌توانند در زمینه توسعه و پایداری محصول با استفاده از فناوری ببینند کدام سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین تاثیر را دارد...

زهرا مازندرانی

اقتصادسبز آنلاین: شرکت‌های CPG (Consumer packaged goods یا بسته‌بندی کالاهای مصرفی) می‌توانند در زمینه توسعه و پایداری محصول با استفاده از فناوری ببینند کدام سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین تاثیر را دارد… همانطور که شرکت‌های غذا و نوشیدنی برای به روز رسانی و بهینه‌سازی شرکت‌های خود هوش مصنوعی را دنبال می‌کنند، جاناتان دارلینگ معتقد است که می‌توان از این فناوری برای نزدیک‌تر کردن شرکت‌های CPG به مصرف‌کنندگان خود استفاده کرد.

دارلینگ، رهبر بخش بازار اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک گفت که هدف اصلی شرکت او ارائه ابزارهایی مانند هوش مصنوعی است تا زنجیره تأمین شرکت‌ها را به‌صورت موثر بهینه‌سازی کند.
همچنین دارلینگ گفت یکی از راه‌هایی که می‌توان از هوش مصنوعی به‌طور مؤثر توسط شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی و نوشیدنی استفاده کرد، ایجاد نقاط اشتراک برای متمرکز کردن مشتریان خود در محصولاتی است که ایجاد می‌کنند و به‌عنوان مثال، استفاده از داده‌هایی که نشان می‌دهد 70 درصد دنبال‌کننده‌های شبکه‌های اجتماعی یک مشتری محصول اورئو را خریداری کرده‌اند و حالا آیا این مشتری نیز احتمال دارد از این محصول خریداری کند؟
دارلینگ گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کند تا ببینیم آیا می‌توان تصمیماتی را درباره سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید بگیریم یا در صورت نیاز باید نحوه تولید محصول را تغییر دهیم تا از مصرف بیش از حد مواد یا از دست دادن مواد کاسته شود». در سال‌های اخیر، چندین شرکت غذا و نوشیدنی ‌به‌ویژه شرکت‌های در حال رشد، از هوش مصنوعی بهره‌ برده و وابستگی خود را به آن افزایش داده‌اند. در سال گذشته، شرکت مارس همکاری‌ای با شرکت علوم زندگی پیپا (PIPA) برای پیشرفت در توسعه ترکیبات گیاهی برای محصولات جدید آغاز کرد. همچنین شرکت ADM (شرکت آمریکایی چندملیتی ارائه‌کننده محصولات غذایی و کالاهای تجاری) با شرکت فناوری غذایی Brightseed در ارتباط با توسعه ترکیباتی برای تقویت سیستم ایمنی در حال همکاری است.
دارلینگ می‌گوید: «ما درک می‌کنیم که ابزارهای مختلف به تنهایی پاسخگو نیستند، اما واسطه‌ای هستند که به شرکت‌ها در رسیدن و دستیابی به اهداف آن‌ها کمک می‌کنند.»
دارلینگ گفت اشنایدر الکتریک با انواع CPG ها، تولیدکنندگان قهوه و بطری‌های آب همکاری می‌کند تا بررسی کند که ماشین‌آلات موجود در تأسیسات در معرض خطر فرسودگی نیستند. سپس به شرکت‌ها کمک می‌کند یک نقشه راه برای پیاده‌سازی تجهیزات جدید از نظر بودجه و تخصیص در کارخانه‌های خود ایجاد کنند.
اگرچه از طرف برخی ناظران درباره افزایش استفاده از هوش مصنوعی و احتمال از کار انداختن انبوه نیروی کار نگرانی وجود دارد اما دارلینگ می‌گوید که تولیدکنندگان غذا
و نوشیدنی می‌توانند از هوش مصنوعی برای بهبود کارخانه‌های خود و حفظ روند تولید استفاده کنند. او می‌گوید ‌به‌ویژه در فرآیند استخدام، پیشرفت فناوری می‌تواند از صلاحیت کاندیداها برای شغل‌ها اطمینان حاصل کند.
دارلینگ گفت: «من فکر می‌کنم یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری در برابر مشکلات، راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت».

تکنولوژی چگونه می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد

شرکت‌هایی که در دهه آینده قصد کاهش ردپای اثر کربن خود را دارند، برای کشف مناطق مناسب سرمایه‌گذاری، به هوش مصنوعی روی می‌آورند. دارلینگ می‌گوید بزرگترین مشکلی که شرکت‌های اتوماسیون در صنایع غذا و نوشیدنی هنگام تلاش برای ایجاد زنجیره تأمین با آن مواجه می‌شوند، پیاده‌سازی نرم‌افزار در کنار داده‌های قدیمی بدون هیچ اختلالی در تولید آنها است.
وی به نقل از بیل گیتس، که یکبار گفته است، مردم اغلب کارهایی را که می‌توانند در یک سال انجام دهند بیش از اندازه تخمین میزنند و کارهایی را که می توانند در 10 سال انجام دهند دست‌کم می‌گیرند می‌گوید، در حالی که شرکت‌های غذایی ممکن است انتظارات بالایی درباره توانایی خود داشته باشند، باید به نتایج واقعی وابسته باشند.
همچنین دارلینگ معتقد است که رسیدن به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی صنایع غذایی و غیره‌، دست‌نیافتنی نیست. وی گفت شرکت‌ها در درجه اول نگران بازدهی مثبت از سرمایه‌گذاری در شیوه‌های پایدار هستند. به گفته او، زمانی که اشنایدر الکتریک با شرکت‌های مواد غذایی کار می‌کند، ریسک‌هایی را که در حال حاضر در زنجیره تأمین وجود دارد را شرح می‌دهد
و بررسی می‌کند که آیا فناوری‌های جدید می‌توانند به کاهش ریسک‌ها کمک کنند یا خیر.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا