ورود بیش از یک میلیون نفر به بازار سرمایه در ۲ ماه گذشته
ورود بیش از یک میلیون نفر به بازار سرمایه در ۲ ماه گذشته
اقتصادسبز آنلاین: خوانساری گفت: در طول دو ماه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به غیر از سهامداران سهام عدالت وارد بازار سرمایه شدند.

اقتصادسبز آنلاین: خوانساری گفت: در طول دو ماه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به غیر از سهامداران سهام عدالت وارد بازار سرمایه شدند.

به گزارش خبرنگار ما، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در سیزدهمین نشست هیات نمایندگی اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: این روز‌ها شاهد رونق بازار سرمایه هستیم و طی ۲ ماه گذشته، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به غیر از سهامداران سهام عدالت وارد بورس شدند.

حذف مجوزها در شرایط تحریم به حل مشکلات کمک می‌کند

خوانساری گفت: برای رونق بیشتر بازار سرمایه ۲ پیشنهاد داریم، اولین مورد این است که بروکراسی اداری برای ورود شرکت‌ها به بازار بورس را کاهش دهیم. در حال حاضر برای ورود یک شرکت به بازار سرمایه یک سال طول می‌کشد؛ نکته دوم این است که باید قیمت‌های سهام شرکت‌ها در بورس شفاف شود، زیرا برخی اعتقاد دارند قیمت‌ها شفاف نیست و ممکن است در آینده باعث ضرر به مردم شود.
رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: طی روز‌های گذشته اقدامی در رابطه با پیش فروش خودرو در کشور رخ داد که در دنیا بی نظیر بود و برای ۲۵ هزار خودرو، ۷ میلیون نفر ثبت نام کردند که این اقدام خوبی نبود.
او با اشاره به حمایت از کسب و کار‌ها در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا کسب و کار‌هایی با مشکل رو به رو شدند که باید از آن‌ها حمایت شود تا شاهد تولید در سال جهش تولید باشیم. پیش بینی بانک جهانی برای اقتصاد دنیا رشد منفی ۵ و ۲ دهم درصد در سال ۲۰۲۰ است و برای ایران نیز پیش‌بینی شده رشد اقتصادی ۵ و ۳ دهم درصد کاهش یابد که با توجه به کاهش‌ها در دو سال اخیر، اقتصاد کشور ۱۶ و ۴ دهم درصد کوچکتر خواهد شد.
او اضافه کرد: آقای دژپسند، شما در مصاحبه‌ای اعلام کردید که درآمد‌های دولت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد که علت آن هم کاهش درآمد‌ها از جمله در بخش نفت است همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز کسری بودجه را از ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است بفرمایید برای این کسری‌ها چه تدبیری اندیشیده شده، زیرا به نظر می‌رسد بودجه‌ای که به مجلس داده شده است نمی‌تواند جوابگوی این کسری‌ها باشد.
خوانساری گفت: اعلام شده که تورم ۲۲ درصدی خواهیم داشت، اما شواهد از جمله افزایش‌های اخیر در قیمت‌ها بیش از این مقدار را نشان می‌دهد بنابراین تدابیر جدی باید اتخاذ شود تا اقتصاد کشور و بنگاه‌ها دچار لطمه نشوند.
او افزود: این در حالی است که هیچ کاهشی در بودجه جاری دولت مشاهده نمی‌شود و حقوق‌ها در دولت سر وقت پرداخت می‌شود در حالی که در بخش خصوصی بنگاه‌ها یا تعدیل نیرو دارند و یا با حقوق معوق روبه‌رو شده‌اند، بنابراین مجموعه دولت از این کسری بودجه‌ها کمتر آسیب می‌بیند.
رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر چه چاپ اوراق قرضه برای جبران کسری بودجه اقدام مثبتی است، اما بانک مرکزی اعلام کرده در سال ۹۸ حدود ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با سال قبل از آن ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد این در حالی بود که تورم تولیدکننده ۳۶ و هفت دهم درصد بوده ضمن اینکه اگر قرار باشد خریدار اصلی اوراق قرضه بانک‌ها باشند تسهیلات پرداختی بانک‌ها در مقایسه با سال قبل از آن کاهش بیشتری می‌یابد.
در ادامه مراسم فروزان فرد عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: موقعیتی که با آن مواجه هستیم شرکت‌های کوچک با سابقه بیش از ٣٠ سال هستند که فعالیت می‌کنند، باید محدودیت و موانع فعالیت این شرکت‌ها را مشخص کنیم.
او بیان کرد: بازار فرابورس بازار خوبی است و فعالیت آن می‌تواند در اقتصاد تاثیرات خوبی بگذارد. باید موانع کار در فرابورس را برداشت که مهم‌ترین آن بحث مالیات است، باید برای شرکت‌ها تعامل مالیاتی در نظر گرفت. / باشگاه خبرنگاران جوان