اقتصادسبز آنلاین: کمپانی «پپسی» اخیراً به تولیدکننده «دانون» که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لبنیات در فرانسه بهشمار میرود، پیشنهاد داد تا بخشی از محصولات خود را با برند مشترک و بستهبندیهای جدید به بازار جهانی عرضه کرده و حتی خطوط تولید مشترکی را در زمینه ادویه و سس راهاندازی کنند.
این پیشنهاد که در مرحله نخست به نظر میرسید با استقبال کمپانی «دانون» مواجه شود، اما پس از گذشت یک ماه با پاسخ منفی رو به رو شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این پیشنهاد میتوانست به عنوان یک فرصت طلایی برای کمپانی «دانون» باشد که متاسفانه این کمپانی از آن استفاده نکرد. در حال حاضر بسیاری از برندهای مواد غذایی و نوشیدنی جهان به منظور ارتقای جایگاه خود علاقه بسیار زیادی دارند که با «کوکاکولا» فعالیت مشترک داشته باشند. نکته جالب توجه اینجاست که چندی پیش کمپانی «پپسی» نیز به «دانون» پیشنهاد داده که حاضر است بخشی از سهام این شرکت را خریداری کند. حال اینکه چه اتفاقی برای کمپانی «دانون» رخ داده که باعث شده از سوی این برندهای جهانی نوشیدنی مورد توجه قرار گیرد، کمی تعجب آور است. این در حالی است که طی چند ماه گذشته کمپانی «دانون» فعالیتهای شاخصی در کارنامه کاری خود نداشته و مانند سابق به اجرای برنامههای خود پرداخته است. از این رو چنین عملکردی از سوی کمپانیهای «پپسی» و «کوکاکولا» کمی قابل تامل است.