اقتصادسبز آنلاین: طی دو سال اخیر کمپینهای مختلفی در استفاده از بطریهای قابل بازیافت در سطح جهان ایجاد شدهاند که فعالیت آنها از اواسط سال 2020 میلادی تاکنون به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
در واقع توسعه فعالیت این کمپینها موجب شده تا استفاده از مواد بازیافتی در تولید انواع بطری و همچنین کاهش قابل توجه استفاده از پلاستیکها در جهان اتفاق افتد و بسیاری از شرکتهای بزرگ تولیدکننده نوشیدنی به این سو روی بیاورند. کمپانی «پپسی» نیز کمپین مستقلی را راهاندازی کرده که در این کمپین از تولید انبوه انواع بطریهای بازیافتی بدون استفاده از کوچکترین پلاستیک یا شیشه تا سال 2023 میلادی خبر داده است. این کمپانی اعلام کرده با توسعه فعالیت این کمپین تصمیم دارد تا پایان سال 2023 میلادی، تمامی قوطیها و بطریهای نوشیدنیهای خود را با استفاده از مواد بازیافتی تولید کند و به کارگیری پلاستیک را به صفر برساند.
بیشتر بخوانید: یک راهحل بستهبندی هوشمند برای کاهش ضایعات
این نوع فعالیت میتواند برای حفظ محیطزیست بسیار مهم و ارزشمند باشد و سایر مردم را نیز به عدم استفاده از پلاستیک تشویق کند. در واقع اگر کمپانیهای بزرگ و بینالمللی این چنین اقداماتی را انجام دهند آنگاه مصرف کنندگان و مخاطبان آنها بهتر این موضوع را درک کرده و بهطور واقعی قدمهایی را جهت حفظ محیط زیست و احترام به میراث طبیعی جهان بر میدارند.