نخستین بسته‌بندی قابل بازیافت پنیر به بازار آمد
نخستین بسته‌بندی قابل بازیافت پنیر به بازار آمد
اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی Coveris از تولیدکنندگان بزرگ انواع بسته‌های مواد غذایی و خوراکی در جهان برای نخستین‌بار، پلاستیک بسته پنیر رنده شده کمپانی «تسکو» را تغییر داده و با طراحی تک لایه‌ای آن، توانسته بسته‌ای صد درصد بازیافتی را تولید کند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی Coveris از تولیدکنندگان بزرگ انواع بسته‌های مواد غذایی و خوراکی در جهان برای نخستین‌بار، پلاستیک بسته پنیر رنده شده کمپانی «تسکو» را تغییر داده و با طراحی تک لایه‌ای آن، توانسته بسته‌ای صد درصد بازیافتی را تولید کند.

کمپانی Coveris در اینباره می‌گوید که این تولید جدید نشان ‌دهنده یک «تغییر اساسی و گامی موثر» در بسته‌‌بندی پنیر است که از یک لایه نایلونی مخلوط سه‌لایه، یکی از سخت‌‌ترین مواد برای بازیافت، به یک ساختار کاملاً قابل بازیافت پلی‌اتیلن (PE) تک ‌لامینیت با ساختار داخلی، تبدیل شده است. با توجه به ماندگاری طولانی محصول (تا 90 روز)، دستیابی به خواص بازدارنده برای اطمینان از تازگی، یک چالش کلیدی و همچنین ارایه یکپارچگی مهر و موم بالا و قابلیت آب بندی، برای اطمینان از ایمنی و کارایی عملیاتی مورد نیاز برای این نوع محصول بود.

بیشتر بخوانید: صنعت بسته‌بندی نوشیدنی به 10 سال پایداری پایبند است

علاوه بر دستیابی به برابری با بسته‌‌های غیرقابل بازیافت قبلی، همچنین حدود 15 درصد صرفه‌ جویی در وزن پلاستیک در هر بسته تحویل وجود دارد تا صرفه‌‌جویی بیشتری در مصرف کربن انجام شود. Coveris می‌گوید فرمت جدید MonoFlexBE مستقیماً جایگزین بسته‌های غیرقابل بازیافت فعلی می‌‌شود و کارایی خط بسته‌‌بندی را حفظ می‌‌کند. این بسته جدید همچنین کاهش وزن پلاستیک را به میزان 680 میلی گرم در هر کیسه ارایه می‌کند تا صرفه‌جویی بیشتری در مصرف کربن داشته باشد.