اقتصادسبز آنلاین: مصرف کنندگان اکنون خواستار پاسخگویی زیست محیطی در همه چیز هستند، از ساختمانهایی که در آن زندگی کرده تا محصولاتی که خریداری میکنند. غذا هم یک اصل مهم در این زمینه است.
در حالیکه بیشتر شرکتهای مواد غذایی ادعا میکنند که محصولات آنها «پایدار» هستند، یک استارت آپ مستقر در استون ریج در نیویورک به این ادعاها نگاه دقیقی میاندازد که این شرکت HowGood نام دارد. این شرکت عناصر و مواد تشکیل دهنده غذایی برندهای بینالمللی و معتبر جهان را که تاکنون به 33 هزار برند رسیده اند، از لحاظ عوامل مختلفی همچون انتشار گازهای گلخانهای محصول، استفاده از آب، استفاده از زمین، تاثیر تنوع زیستی خاک، جنگلزدایی بالقوه و نگرانی برای رفاه حیوانات مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد. هر عنصر در هر محصول دارای سطح متفاوتی از تأثیرات زیست محیطی است که همه آنها منطقه به منطقه تغییر میکنند.
بیشتر بخوانید: فناوری پیشرفته Amcor برای بازیافت بطریهای نوشیدنی کوچک
برای تجزیه و تحلیل هر محصول، HowGood نزدیک به 250 ویژگی مختلف را از آن مواد تشکیل میدهد و همه آنها را در یک رتبه بندی خلاصه میکند که شرکتها میتوانند از آن برای بهبود محصولات خود استفاده کنند. در همین راستا شرکتهایی همچون Chipotle و Kraft Heinz از این استارت آپ برای ردیابی و اثبات اینکه چقدر سبز هستند، استفاده میکنند و مشارکت و همکاریهای جدیدی را با آن آغاز کردهاند.