استان گیلان قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی است
استان گیلان قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی است
اقتصادسبز آنلاین: معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران، استان گيلان را قطب برجسته فعاليت‌های شيلاتی در رده‌های مختلف پرورش، فرآوری و ساير رشته‌ها دانست و گفت: به دنبال جلب و جذب سرمايه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس هستيم.

اقتصادسبز آنلاین: معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، استان گیلان را قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی در رده‌های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته‌ها دانست و گفت: به دنبال جلب و جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس هستیم.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر «نبی‌الله خون میرزایی»، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، در حاشیه سفر یک روزه خود به استان گیلان با تبریک فرارسیدن رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: استان گیلان قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی در رده‌های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته‌ها است.
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به مصرف سرانه ماهی در سال ۱۳۵۷ که یک کیلوگرم در سال بوده است افزود: سال گذشته عدد میانگین کشوری به 13.3 کیلوگرم رسیده است که باز در استان گیلان مصرف سرانه بیشتر از این آمار است.
وی تصریح کرد: استان گیلان استانی است که مصرف سرانه اش از میانگین کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: ۲۰۲۱ سال سخت پرورش گوشت پرندگان

دکترخون میرزایی در ادامه طبق مطالعات پرورش ماهی را با توجه به ظرفیت دریای خزر یک میلیون تن دانست و اذعان کرد: بخش قابل توجه ای از آن در غرب دریا و حوزه استان گیلان است.
وی در ادامه با توجه به نشستی که با استاندار گیلان در مورد پرورش ماهی در قفس و تعهد و تکالیف سازمان شیلات و برنامه‌های تشویقی شیلات در این زمینه انجام شد گفت: برنامه‌هایی را ارایه کردیم و قرار است طی فراخوانی که در استان داده می شود برای جلب و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهی در قفس، در خدمت دوستان باشیم.
خون میرزایی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های شیلاتی به قدری جاذبه داشته اند که در کشور با افزایش سرمایه گذاری روبرو بوده و تقاضا در این زمینه زیاد است.
گفتنی است، دکتر خون میرزایی به همراه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و معاون امور استان‌ها و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران عصر سه شنبه،۱۴ بهمن به منظور حضور در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و همچنین بازدید از طرح‌های صیادی و شیلاتی وارد این استان شدند. / روابط عمومی سازمان شیلات ایران