استراتژی طولانی‌مدت تولید در کشور نداریم
استراتژی طولانی‌مدت تولید در کشور نداریم
اقتصادسبز آنلاین: متاسفانه در کشور استراتژی طولانی‌مدت نداریم و راهبردهایی هم که نوشته می‌شوند به حالت اجرایی در نمی‌آیند.

اقتصادسبز آنلاین: متاسفانه در کشور استراتژی طولانی‌مدت نداریم و راهبردهایی هم که نوشته می‌شوند به حالت اجرایی در نمی‌آیند.

دکتر آرمان خالقی ،قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: در صنایع برق، نفت و کشاورزی شاهد این هستیم که عملا هیچ‌گونه راهبردی وجود ندارد. در این صورت بنگاه‌های اقتصادی خرد نمی‌توانند استراتژی موثر و طولانی‌مدت داشته باشند. حرف واقعی مصرف‌کننده و نیاز وی از طریق این‌گونه جلسات می‌تواند به تولیدکنندگان منتقل شود. در حوزه صنعت و تولید نباید از معضلاتی همچون تحریم‌ها، مشکلات مبادلات پولی با دنیا، مشکلات حمل و بسیاری سختی‌های دیگر غافل شد.
خالقی با تاکید بر اینکه همواره به قدرت قلم رسانه ها باور داشته و همواره به دنبال تغییر نگاه در نشست‌های یکطرفه که در آنها تنها به ارائه آمار و اخبار اکتفا می‌شد، بودیم گفت: هدف ما این است که از دانش و تجربه اهالی رسانه در زمینه ارائه اطلاعات و آگاهی‌بخشی درباره پیشرفت‌ها و چالش‌های تولیدات داخلی و ملی به مردم استفاده کنیم. به دنبال شنیدن انتقادات و شناخت موضوعات جدیدتر در حوزه تشکل‌های بخش خصوصی هستیم.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت با بیان اینکه ما در خانه صنعت درصدد افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور هستیم اظهار کرد: ما باید با کمک رسانه‌‌ها در جهت افزایش تصمیم‌گیری بخش خصوصی در اقتصاد کشور وارد عمل شویم و در این راستا به کمک رسانه‌ها احتیاج داریم.
وی افزود: سه رکن اساسی اقتصاد در قانون اساسی دولت، بخش خصوصی، و تعاونی‌ها هستند. بخش خصوصی باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد برسد. براساس آنچه که در ماده ۲۴ معروف آمده است، دولت موظف است در تمامی بخشنامه‌ها ابتدا نظر بخش خصوصی و تشکل‌های اصلی آن را بشنود و براساس آنها تصمیم‌گیری کند، اما در عمل این مهم اتفاق نیفتاده است. سوال این است که آیا خود مجلس که این قانون را تصویب کرده است، آن را رعایت می‌کند؟

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا