امسال نیازی به واردات برنج خارجی نداریم
امسال نیازی به واردات برنج خارجی نداریم
اقتصاد سبز آنلاین:علیرضا مهاجر، گفت که با وجود برنج های تولید داخل باقی مانده از سال گذشته و برنامه افزایش تولید در سال زراعی جاری، نیاز به واردات برنج خارجی به طور تقریبی به صفر می رسد.

به گزارش خبرنگار ما،مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد برنج تولیدی سال گذشته به خصوص ارقام کیفی پرمحصول در شالیکوبی های شمال همچنان به صورت قابل توجه وجود دارد.

وی افزود: معتقدم اخذ پول در برابر فروش نفت و پرهیز از تهاتر کالا برای توسعه زیرساخت های کشاورزی شمال به نفع کشور است، یعنی می توانیم با تولید بذر کیفی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی، تسطیح اراضی و به موقع رساندن آب برای کشت مجدد برنج، نیاز برنج کشور را تامین و واردات را به صفر برسانیم.

مهاجر، شرایط را برای کشاورزی سخت دانست و در عین حال اضافه کرد: باید قدر کشاورزان و زمین های کشاورزی شمال را بدانیم، احساس می کنم با توجه به همت مسئولان دولت سیزدهم و مسئولیت پذیری مردم و کشاورزان، امسال نیز محصولات کشاورزی خوبی را تولید کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بهره وری و کاهش هزینه های تولید در محصولات زراعی کشاورزی بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از راه ها، استفاده از فناوری است و این چارچوب برای کاهش هزینه تولید شالی با حمایت ویژه دولت دستگاه های مخصوص نشا کار، کمباین ویژه برداشت شالی و پهپهاد های سمپاش وارد اراضی شالیکاری شمال کشور شده است./صدا وسیما