برگ‌های افتاده شهر، بسته‌بندی جدید صنعت غذا
برگ‌های افتاده شهر، بسته‌بندی جدید صنعت غذا
اقتصادسبز آنلاین: اگرچه غرق شدن در اخبار و فعالیت‌های غول‌پیکر جهانی صنعت آسان است، اما درباره شرکت‌های کوچکی که قدرت خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارند چه باید گفت؟ ما در این بخش می‌خواهیم یکی از شرکت‌های کمتر شناخته شده اما خلاق رامعرفی ‌کنیم.

سرویس بین‌الملل: اگرچه غرق شدن در اخبار و فعالیت‌های غول‌پیکر جهانی صنعت آسان است، اما درباره شرکت‌های کوچکی که قدرت خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارند چه باید گفت؟ ما در این بخش می‌خواهیم یکی از شرکت‌های کمتر شناخته شده اما خلاق رامعرفی ‌کنیم. در ادامه از الکساندر سوبولنکو مدیر‌عامل و ‌بنیان‌گذار شرکت « Releaf Paper » مستقر در اوکراین می‌شنویم. این شرکت با ایده نوین خود برگ‌های افتاده شهر را به عنوان بسته‌بندی برای صنعت غذا و نوشیدنی و صنایع دیگر تبدیل می‌کند. با هم متن این گفت‌و‌گو را می‌خوانیم:

ممکن است کمی بیشتر در مورد Releaf Paper و دلایل ایجاد آن به ما بگویید؟

Releaf Paper، اولین تولید کننده کاغذ ساخته شده از برگ‌های افتاده بر زمین در جهان است. ما برگ‌ها و سایر ضایعات سبزی که توسط سازمان‌های خدمات شهری از خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند، را به پالپ و کاغذ برای صنعت بسته‌بندی تبدیل می‌کنیم. در این فرآیند، کاغذ ساخته شده از چوب جنگلی را با یک جایگزین پایدار جایگزین می‌کنیم و از تخریب جنگل‌ها و انتشار کربن جلوگیری می‌کنیم همچنین به شهرها در دفع ضایعات سبز کمک می‌کنیم.
در ابتدا، یک فناوری برای استخراج فیبر از برگ‌ وجود داشت که توسط بنیان‌گذار و مدیر فنی کنونی Releaf Paper، والنتین فرچکا، اختراع شد. پنج سال پیش، او به عنوان یک دانش‌آموز 16 ساله این روش منحصر به فرد برای تولید پالپ را ابداع کرد. پس از دو سال آزمایش و با کمک سازمان WWF (بنیاد جهانی طبیعت)، نهایتاً این فناوری به پایان رسید. اما راه‌اندازی یک شرکت کمی متفاوت از رهبری یک پروژه علمی در مدرسه است! بنابراین، ما این شرکت را ایجاد کردیم، جایی که من مسئول اداره و توسعه کسب و کار هستم والنتین بر روی جنبه فنی تمرکز دارد.

چگونه در مورد جمع‌آوری برگ برای محصولات بسته‌بندی خود اقدام می‌کنید؟

در اینجا ما چرخی اختراع نکرده‌ایم بلکه از فرآیندهایی که در حال اجرا هستند استفاده می‌کنیم. اکثر شهرهای اروپایی خدمات خود را دارند که برگ‌ها را از خیابان‌ها جمع‌آوری می‌کنند. ما به‌طور ساده آنچه که آنها جمع‌آوری کرده‌اند، که معمولاً ترکیبی از برگ‌های گوناگون گیاهان ودرختان‌، همراه با چمن و شاخه‌های کوچک است را دریافت می‌کنیم. این فناوری ماست که به ما امکان می‌دهد تا همه اینها را پردازش کنیم.

آیا می‌توانید فرآیند تبدیل برگ‌ها به بسته‌بندی را توضیح دهید، به‌ویژه آنهایی که برای بخش غذا و نوشیدنی توسعه یافته‌اند؟

بعد از پاکسازی و شستشوی برگ‌ها، آنها را به صورت ماده پرکننده پالپ (مواد اولیه برای ساخت کاغذ) آماده می‌کنیم. پس از تولید کاغذ که توسط یکی دیگر از کارخانه‌ها برای ما انجام می‌شود، این کاغذ سبز و پایدار را به بسته‌بندی تبدیل می‌کنیم یا به صورت خام به فروش می‌رسانیم. دانش فنی ما در زمینه تولید پالپ و ماده پرکننده است. این مواد اولیه را می‌توان برای تولید کاغذ یا برای تولید بسته‌بندی قالب گیری کرد. در حال حاضر، ما بر روی کیسه‌های کاغذی تمرکز داریم که برای بخش غذا و نوشیدنی قابل استفاده است.

آیا با شرکت‌های مهم مواد غذایی و نوشیدنی کار می کنید؟

ما علاقه بسیار زیادی از سوی صنعت غذا و نوشیدنی که در جستجوی منابع جدید در راستای محصولات و پایدار هستند، مشاهده می‌کنیم. میتوانم اعلام کنم که در حال حاضر با چند شرکت مشهور و همچنین چندین شرکت بین‌المللی بزرگ در مرحله مذاکره و آزمون هستیم. فرآیند برای صنعت غذا و نوشیدنی بسیار طولانی و پیچیده است و گاهی اوقات یک آزمایش برای راه‌اندازی تا یک‌سال طول می‌کشد. در همین حال، صنایع دیگر مانند آرایشی و بهداشتی یا خرده‌فروش‌های ‌زیادی هستند که انعطاف‌پذیرتر و قطعی‌تر هستند. بنابراین، ما قبلاً آزمایشاتی با شرکت‌های لورآل، شنل، ولدا، کیلز، اشنایدر الکتریک و سامسونگ داشته‌ایم.

چگونه مطمئن می‌شوید که بسته بندی شما با مقررات و استانداردهای سختگیرانه مطابقت دارد؟

این یک چالش واقعی برای ماست. ما در تلاش هستیم تا با جدیدترین گواهینامه‌ها مطابقت داشته باشیم، اما گاهی اوقات مجبوریم گواهینامه‌های خود را ایجاد کنیم. صنعت غذا و نوشیدنی بالاترین درخواست‌ها را در میان کسانی که به آنها نزدیک می‌شویم، دارد. یکی از بزگترین مشکلات ما این است که هر بخش از این صنعت الزامات مربوط به خود را دارد. به عنوان یک استارتاپ با منابع محدود ما بهترین تلاش را می‌کنیم، اما گاهی نمی‌توانیم با برخی از آنها سازگار باشیم، انعطاف‌پذیری و رویکرد همکارانه چیزی است که از شرکا و مشتریان خود انتظار داریم.

آیا می‌توانید درباره برخی از جدیدترین نوآوری‌های Releaf در این زمینه صحبت کنید؟

ما پیشرفت‌های زیادی داریم که در حال حاضر در سطح آزمایشگاهی باقی مانده است. به عنوان مثال، ما به بررسی الیاف پوست میوه آناناس از کاستاریکا بزرگ ترین شهر آمریکای مرکزی پرداخته‌ایم و نمونه‌هایی از «کاغذ آناناس» را ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند هم برای بسته‌بندی و هم برای محصولات بهداشتی استفاده شود همچنین در ماه ژوئن مدل جدیدی به نام «کاغذ 2.0 Releaf» را معرفی کردیم.
این محصول از برگ‌ها و کاغذهای بازیافتی تشکیل شده است و خواص پیشرفته‌ای دارد. پیشرفت‌های زیادی در پیش است، اما ما شدیداً به پذیرش بازار به‌ویژه از سوی شرکت‌های بزرگ نیاز داریم، در غیر این صورت بیشتر این نوآوری‌های بزرگ در آزمایشگاه باقی خواهند ماند.

آینده Releaf و به طور کلی، آینده صنعت بسته‌بندی چگونه است؟

وظیفه اصلی ما در حال حاضر، راه‌اندازی یک کارخانه خمیرسازی است که قادر به تولید 10هزار تن مواد سالانه در فرانسه باشد که تا پایان سال 2024 فعال شود.
پس از آن، برنامه داریم در طول پنج سال آینده حداقل سه کارخانه دیگر در اروپا را خریداری کنیم. تنها سرمایه‌گذار ما در حال حاضر کمیسیون اروپاست، اما امسال نیز با سرمایه‌گذاران دیگری هم همکاری خواهیم کرد.
علاوه بر اروپا، ما علاقه‌مندیم که کارخانه‌هایی را در شمال آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ایجاد کنیم. در همین‌حال، ما با تمرکز بر استراتژی ورود به بازار و همراه با مدل فعلی کاغذ کرافت هستیم.
ما به آینده‌ای پایدار اعتقاد داریم و صنعت غذا و نوشیدنی را تشویق می کنیم تا ما را در این ماموریت بزرگ و پیچیده حمایت کنند تا بسته بندی را نه تنها کاربردی، بلکه پایدار کنیم.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا