جهش «نان‌آوران» با راه‌اندازی بزرگترین واحد مجموعه
جهش «نان‌آوران» با راه‌اندازی بزرگترین واحد مجموعه
اقتصادسبز آنلاین: « «نان‌آوران» نخستین واحدی بود که نان لواش بسته‌بندی شده را به نام «فیبرکس» به بازار عرضه کرد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت، اما به‌تدریج با استقبال بازار رقبا هم وارد تولید این محصول شدند.»

اقتصادسبز آنلاین: « «نان‌آوران» نخستین واحدی بود که نان لواش بسته‌بندی شده را به نام «فیبرکس» به بازار عرضه کرد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت، اما به‌تدریج با استقبال بازار رقبا هم وارد تولید این محصول شدند.»
آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های مهندس علیرضا مروت‌پور، مدیرعامل «نان‌آوران» است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

طیبه شادبهر

به‌عنوان نخستین پرسش لطفاً آخرین وضعیت گروه «نان‌آوران» را تشریح کنید.
در طول یک دهه گذشته در صنعت غذای کشور با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بودیم. در صنف و صنعت نان هم به عنوان تولیدکننده غذای اصلی مردم که به‌طور روزانه با آن سروکار دارند نیز چنین وضعی حاکم بوده است. در این بخش هم دولت در تصمیم‌گیری‌ها بسیار دست به عصا عمل می‌کند و هم فعالان این عرصه در فضای محدودی قدرت مانور دارند. ما هم در مجموعه «نان‌آوران» در حالی که به توسعه همه‌جانبه خودمان ادامه می‌دادیم، به ناگاه مواجه شدیم با تحقق نیافتن کل وعده‌هایی که متولیان دولتی داده بودند و از این‌رو در مقطعی ناگزیربه توقف طرح‌های توسعه‌ای شدیم.اگر امروز «نان‌آوران» سرپا ایستاده و در نظر دارد به توسعه خود پس از وقفه‌ای کوتاه ادامه دهد، بی‌شک ناشی از سرمایه‌گذاری شخصی مجموعه شرکایمان است.
در آینده‌ای نه چندان دور با اجرای طرح توسعه‌ای، جهش چشمگیری در انتظار مجموعه «نان‌آوران» خواهد بود و یکسری از محصولات کیفی با ارزش غذایی بالا به سبد محصولات ما افزوده خواهد شد.
تولید نان‌های پروتئینه و فاقد گلوتن و به طور کلی نان‌های با ارزش غذایی بالا از جمله برنامه‌های آتی مجموعه خواهد بود.

در گذشته اعلام کردید که از تولید 150 نان باگت آغاز کردید و به 20 تن رسیدید. امروز بفرمایید که به چه مرحله‌ای از تولید رسیده‌اید؟
بدون شک تولید نان با سایر محصولات غذایی دارای تفاوت‌های چشمگیری است.
ما نخستین واحد تولید نان به روش صنعتی انبوه را ایجاد کردیم، اما امروز خوشبختانه چند واحد تولیدی با برند «نان‌آوران» برایمان تولید می‌کنند.
هم‌اکنون 4 واحد تولیدی به‌همراه یک شرکت پخش و یک واحد سازنده ماشین‌آلات صنعت نان در مجموعه فعالیت دارند.
پادن آسیا، هدیه لادن، نان‌آوران تهران و یک واحد واقع در محمدشهرکرج مجموعه‌های تولیدی اصلی گروه هستند به‌همراه چند واحد که با برند «نان‌آوران» محصولاتشان را به بازار ارسال می‌کنند.

میزان تولید روزانه شما به چه میزان رسیده است؟
خوشبختانه میزان تولید مجموعه روزبه‌روز در حال افزایش است.
حتماً مطلع هستید که در صنعت نان به اندازه انگشتان یک دست، واحد تولیدی به‌صورت جدی و انبوه نداریم. البته واحدهای دیگری هستند که تولید می‌کنند، اما به‌‌دلیل بخشنامه‌های خلق‌الساعه و ظلمی که به صنعت نان می‌شود، نمی‌توانند رشد کنند.
در صنعت نان اگر واحدی کمتر از 5 تن در روز تولید کند، با مشکل مواجه می‌شود.
اگر تولیدکنندگان نان صنعتی هم می‌توانستند از آرد هم قیمت با‌ نان‌های سنتی استفاده کنند، قطعاً وضعیت این صنعت بهتر از امروز بود.

لطفاً مختصری درخصوص واحد جدید «نان‌آوران» که به‌زودی گشایش می‌یابد توضیح دهید.
واحد شماره 4 «نان‌آوران» به‌عنوان بزرگترین واحد مجموعه و در حقیقت واحد مرکزی «نان‌آوران» به‌زودی وارد چرخه تولید می‌شود. هم‌اکنون 4 واحد تولیدی، یک شرکت پخش و یک واحد سازنده ماشین‌آلات در مجموعه فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی این واحد بزرگ احتماً چند واحد تجمیع خواهند شد.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا