شرکت Wilk با کاربرد شیر از سلول‌های کشت‌شده، ماست تولید می‌کند
شرکت Wilk با کاربرد شیر از سلول‌های کشت‌شده، ماست تولید می‌کند
اقتصاد‌سبز آنلاین: تاکنون بحث‌های زیادی در مورد کشت سلولی به عنوان راهی برای تولید گوشت صورت گرفته است. اما این پیشرفت از Wilk نشان می ‌دهد، فناوری‌های کشت سلولی به همراه سایر راه‌های مشابه وجود دارد که می‌توان از آن برای تقویت پایدار تغذیه استفاده کرد.

اقتصاد‌سبز آنلاین: تاکنون بحث‌های زیادی در مورد کشت سلولی به عنوان راهی برای تولید گوشت صورت گرفته است. اما این پیشرفت از Wilk نشان می ‌دهد، فناوری‌های کشت سلولی به همراه سایر راه‌های مشابه وجود دارد که می‌توان از آن برای تقویت پایدار تغذیه استفاده کرد. Wilk که قبلاً با نام BioMilk شناخته می ‌شد، سلول‌‌های پستانی گاو و انسان را رشد می ‌دهد. وقتی آن سلول‌ها بالغ شدند، Wilk یک فرآیند ثبت اختراع دارد تا آن سلول‌های کشت ‌شده را وادار به تولید شیر کند. سپس شیر را از سلول‌ها جدا می کند.

بیشتر بخوانید: تابوشکنی تاریخی سازمان دامپزشکی؛ اعتماد به تشکل‌ها

این فرآیند کاملا متفاوت از تخمیر دقیق است که توسط پرفکت دی و سایر شرکت‌ها استفاده می شود. آن‌ها پروتئین‌های لبنی را با تخمیر مخمر با DNA اصلاح شده ایجاد می کنند. دانشمندان Wilk سال گذشته به Food Navigator گفتند، شیر تولید شده توسط سلول‌های کشت‌ شده دارای طیف وسیع‌‌تری از مواد مغذی است. Wilk اعلام کرد که این پروژه ماست را در ماه‌های ابتدایی سال 2023 میلادی انجام می ‌دهد. در بیانیه‌ای که در ابتدای پروژه منتشر شد، تومر آیزن، مدیرعامل Wilk، گفت که چربی شیر به جذب کلسیم و ویتامین D و E در خون کمک می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی و پیشگیری از سرطان طبیعی است.