طراحی سیستم هوشمند آبیاری در مزارع کشاورزی عمودی
طراحی سیستم هوشمند آبیاری در مزارع کشاورزی عمودی
اقتصاد‌سبز آنلاین: از آنجایی‌که بسیاری از شهرهای جهان در طول سال بیشترین گرما و افزایش دما را به خود می‌بیند، مزارع کشاورزی عمودی هم علاوه بر سایر اراضی کشاورزی معمولی از شدت دما رنج می‌برند ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: از آنجایی‌که بسیاری از شهرهای جهان در طول سال بیشترین گرما و افزایش دما را به خود می‌بیند، مزارع کشاورزی عمودی هم علاوه بر سایر اراضی کشاورزی معمولی از شدت دما رنج می‌برند و محققان دائما به‌دنبال یافتن راهی برای کاهش دما و جلوگیری از آسیب وارده به محصولات کشاورزی در این مزارع هستند.

در این راستا یک تیم تحقیقاتی در کالیفرنیا به تازگی برای نخستین‌بار سیستم هوشمندی را طراحی کرده که می‌تواند هم آبیاری این مزارع عمودی را برعهده بگیرد و هم دما و فشار هوا را تحت کنترل قرار دهد. این سیستم دارای یک سنسور هوشمند و یک ایستگاه دیجیتالی هشداردهنده است که همزمان اطلاعات را به لپ تاپ و تلفن همراه کاربران ارسال می‌کنند. این دستگاه‌ها در اطراف مزارع کشاورزی نصب می‌شوند و سپس لوله‌های باریک آبیاری به سنسور اصلی وصل می‌شوند. این لوله‌ها کاملاً پلیمری بوده و از وزن بسیار سبکی برخوردارند و می‌توانند جریان آب را به سمت بالا، چپ، راست یا پایین به راحتی کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: 6 عامل مؤثر بر بازار کالاهای اساسی

سنسور مرکزی دستگاه هنگام تغییر دما و فشار هوا به سرعت دستورات لازم را به دستگاه‌های اطراف خود می‌دهد و در مدت زمان کوتاهی، هوای پاک و خنک را در فضا پخش می‌کند. همچنین در آن لحظه نیز فشار آب تغییر می‌کند و با جریان بیشتری انتقال پیدا خواهد کرد. از این رو محصولات به هیچ عنوان تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار نمی‌‌گیرند و همیشه در یک دما و فشار ملایم و معقول رشد می‌کنند.