طراحی هوش مصنوعی که عمر خیار را چهار برابر می‌کند
طراحی هوش مصنوعی که عمر خیار را چهار برابر می‌کند
اقتصاد‌سبز آنلاین: گروهی از محققان فرانسوی با استفاده از یک «هوشمند مصنوعی» عمر پس از برداشت خیار را بیش از چهار برابر کرده‌اند، بدین معنا که از دو به 9 هفته رسانده‌اند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: گروهی از محققان فرانسوی با استفاده از یک «هوشمند مصنوعی» عمر پس از برداشت خیار را بیش از چهار برابر کرده اند، بدین معنا که از دو به 9 هفته رسانده‌اند.

این همان پروتکل درمان متوالی بوده که توسط الگوریتم‌های مبتکرانه مبتنی بر هوش مصنوعی پیشنهاد شده است. این هوش مصنوعی پیشرفته نشان می‌دهد که یک ترکیب «هوشمند» و الگوریتمی هدایت ‌شده و توالی ‌بندی تیمارهای محصولات موجود می‌‌تواند اثر حفظ آن‌ها را چند برابر کند و به‌طور قابل‌ توجهی ماندگاری میوه و سبزیجات را پس از برداشت افزایش دهد. در واقع الگوریتم‌های تیم محقق این پروژه از یک سیستم هوش مصنوعی برای بررسی فضای جستجوی ترکیبی مدل‌های درمان خیار پس از برداشت، یادگیری پاسخ میوه به تغییرات زمان‌بندی، سفارش‌گذاری و سطوح فعال‌سازی برخی عملیات استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: فستیوال ماشین‌آلات ایمن توسط «پوتینگر» برگزار می‌شود

لازم به ذکر است که بدانیم یک سوم کامل محصولاتی که امروزه رشد می‌‌کنند به هدر رفتن ادامه می‌دهند، حتی زمانی که کشاورزان تلاش خود را برای افزایش محصول در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی تشدید می‌کنند. به همین دلیل هدف تحقیقات این تیم فرانسوی کمک به کاهش ضایعات در سراسر زنجیره تأمین غذای جهانی و در عین‌حال افزایش کارآیی فرآیندها و منابع کشاورزی موجود است. این در حالی است که بلافاصله پس از برداشت، خیارهای تازه به آزمایشگاه منتقل شده، وزن شدند، با استفاده از پروتکل پیشنهادی سیستم هوش مصنوعی تیمار شدند و به مدت 4 هفته مطابق با پروتکل هوش مصنوعی نگهداری شدند. در پایان این مدت مشخص شد که وزن، رنگ، تردی و سایر خصوصیات میوه کمترین تغییر را داشته است.