فعالان صنایع غذایی در اندیشه تسخیر اتاق
فعالان صنایع غذایی در اندیشه تسخیر اتاق

مهندس محمدرضا جمشیدی تا چند روز دیگر فضای اقتصادی کشور به استقبال انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان پرنفوذترین اتاق کشور می‌رود. انتخاباتی که تا پیش از آغاز، با رد صلاحیت مسعود خوانساری رئیس فعلی اتاق تهران و سر لیست «ائتلاف برای فردا» که در دو دوره گذشته انتخابات اتاق، پیروز […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

تا چند روز دیگر فضای اقتصادی کشور به استقبال انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان پرنفوذترین اتاق کشور می‌رود.
انتخاباتی که تا پیش از آغاز، با رد صلاحیت مسعود خوانساری رئیس فعلی اتاق تهران و سر لیست «ائتلاف برای فردا» که در دو دوره گذشته انتخابات اتاق، پیروز مطلق انتخابات بود، اندکی حواشی ایجاد کرده است، اما آنچه از ظواهر و قرائن بر می‌آید، در این دوره هم باید شاهد انتخاباتی پرشور باشیم، هرچند که عملکرد مطلوب این دوره اتاق، ضریب موفقیت «ائتلاف برای فردا» در انتخابات پیش‌رو را هم بالا برده است. حضور فعالان حوزه صنایع غذایی در انتخابات دوره‌های گذشته بسیار پررنگ بود و شاید به‌همین دلیل باشد که چهره‌های برجسته بسیاری از اهالی صنعت غذا وارد هیأت نمایندگان شدند. بررسی لیست اولیه کاندیداهای انتخابات اتاق تهران نشان می‌دهد 33 نفر از 308 کاندیدای ثبت‌نام کرده، سابقه فعالیت در صنایع غذایی دارند. نکته بعدی این‌که اکثر چهره‌های سرشناس حوزه صنایع غذایی و کشاورزی تمایل بیشتری به حضور در گروه صنعت به‌جای کشاورزی دارند.
در حالی کاوه زرگران (غلات بان)، حسن فروزان‌فرد (کامبیز)، مهدی معصومی (تلاونگ)، علی تقوی‌فرد (سیمرغ)، مریم تاج‌آبادی ابراهیمی (تک ژن) و سید رضا نورانی چهره‌های شاخصی هستند که گروه کشاورزی را انتخاب کرده‌اند، اما قرار گرفتن نام احمد صادقیان (دراژه)، رضا صحرایی (ویتانا)، مظفر عبداله (روژین تاک)، حسین مصطفی‌زاده (بیژن)، کوروش منتصر (صنعت غذایی کوروش)، فرهاد آگاهی (تهران همبرگر)، احمدرضا فرشچیان (شرق میانه)، مهرداد نوری (تک ماکارون)، آرمان خالقی (شیرین عسل)، محمد هادی موحد (آذرنوش) و شهرام پیر زارع (آردداران) به‌عنوان چهره‌های شاخص صنایع غذایی در گروه‌های صنعت و بازرگانی اندکی کفه ترازو را به نفع گروه صنعت برای فعالان صنایع غذایی پررنگ کرده است.
به‌خصوص این‌که احمد صادقیان و احمدرضا فرشچیان دو رئیس سابق و اسبق کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران ترجیح داده‌اند در این دوره در گروه صنعت ثبت‌نام کنند که اندکی تأمل برانگیز است. بدون شک کاوه زرگران، حسن فروزان‌فرد، مهدی معصومی و علی تقوی‌فرد از سرشناس‌ترین افرادی به‌شمار می‌روند که گروه کشاورزی را انتخاب کرده‌اند، اما نکته جالب توجه در این دوره حضور شهریار صفاری (کشت و صنعت دامپروری شمه شیر) و سید احمد مقدسی (شرکت کشاورزی و دامپروری مزرعه به‌دام) از بزرگان بخش دامپروری و مریم تاج‌آبادی ابراهیمی (تک‌ژن زیست) از فعالان موفق شرکت‌های دانش‌بنیان در گروه کشاورزی قابل توجه است. بدون شک با حضور این همه چهره‌های سرشناس و مقبول از کشاورزی و صنایع غذایی به نظر می‌رسد شاهد حضور گسترده فعالان این بخش در انتخابات خواهیم بود و متعاقبا چهره‌های بسیاری از این بخش به‌عنوان برگزیده وارد اتاق تهران خواهند شد.
لشکرکشی فعالان این حوزه بی‌تردید کشاورزی و صنایع غذایی را صاحب کرسی بیشتر در پارلمان بخش خصوصی خواهد کرد و به‌طور حتم حاوی دستاوردهای بسیاری برای این دو بخش خواهد شد. همه این شور و شوق در انتخابات اتاق تهران در حالی به‌وقوع پیوسته که در دوره گذشته حضور چهره‏های صاحب‌نام صنعت غذا نظیر یونس ژائله (شیرین‌عسل)، جمال رازقی جهرمی (ب.آ) ،محسن احتشام (تروند زعفران)و ابوالحسن خلیلی(کشت و صنعت شمال ) در راس اتاق‌های تبریز ،شیراز ، بیرجند و کرمانشاه منشأ دستاوردهای بسیاری بوده‌اند.

 

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی