نخستین «جِرکی» بدون گوشت «پپسی» و Beyond Meat به بازار می‌آید
نخستین «جِرکی» بدون گوشت «پپسی» و Beyond Meat به بازار می‌آید
اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی‌های «پپسی» و Beyond Meat در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که نخستین محصول «بیف جِرکی» بدون گوشت را به بازار جهانی عرضه خواهند کرد.

اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی‌های «پپسی» و Beyond Meat در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که نخستین محصول «بیف جِرکی» بدون گوشت را به بازار جهانی عرضه خواهند کرد.

جِرکی که یک نوع بیف خشک محسوب می‌شود، قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی در سه طعم اصلی، تند، مینیمال و تریاکی به فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه شود. این محصول بدون گوشت، پروتئین خود را از نخود و ماش به‌عنوان پایه اصلی تولید دریافت می‌کند. کمپانی‌های Beyond و Pepsi بیش از یک سال پیش سرمایه‌‌گذاری مشترک را با هدف ایجاد تنقلات و نوشیدنی‌های گیاهی با یکدیگر آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: نخستین مزرعه بدون نیروی کار انسانی در جهان راه‌اندازی می‌شود

این همکاری به Beyond، یک نسبتا تازه وارد در دنیای مواد غذایی، فرصتی می‌دهد تا از تخصص تولید و بازاریابی «پپسی» برای محصولات جدید استفاده کند. در عین حال، «پپسی» هم می‌‌تواند سرمایه ‌گذاری خود را در دسته‌های گیاهی که به طور فزاینده‌ ای در حال گسترش هستند، در حالی که با یکی از تولیدکنندگان برتر جایگزین‌‌های گوشت کار می‌کند، عمیق‌‌تر کند. همچنین این فعالیت مشترک به «پپسی» کمک می‌کند تا در راستای اهداف پایدار و سلامت خود کار کند. این در حالی است که تحلیلگران وال استریت در مورد پتانسیل رشد Beyond ابراز تردید کرده‌اند؛ از جمله نگرانی‌های اصلی آن‌ها رقابت، اشباع بازار و کاهش کلی تقاضا برای جایگزین‌های گوشت گیاهی است.