«هاشم بیک» با کیفیت‌ترین شیرینی‌های ترکیه‌ای را در ایران تولید می‌‌کند
«هاشم بیک» با کیفیت‌ترین شیرینی‌های ترکیه‌ای را در ایران تولید می‌‌کند
اقتصادسبز آنلاین: «محصولات هاشم‌بیک تولید شده از رنگ و طعم‌دهنده طبیعی و مرغوب ترین مواد اولیه است. تلاش شده تا با ارایه طعم‌ها و مدل‌های متنوع لوکوم، انتخاب برای مصرف‌کنندگان آسان شود.»

اقتصادسبز آنلاین: «محصولات هاشم‌بیک تولید شده از رنگ و طعم‌دهنده طبیعی و مرغوب ترین مواد اولیه است. تلاش شده تا با ارایه طعم‌ها و مدل‌های متنوع لوکوم، انتخاب برای مصرف‌کنندگان آسان شود.» آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های مجتبی جواهری، مؤسس مجموعه تک‌جواهر دنیای شیرین است که مشروح آن را می‌خوانید.

به عنوان نخستین پرسش لطفاً پیرامون مجموعه تک جواهر دنیای شیرین توضیح دهید.

این مجموعه صاحب چند برند است که می‌توان به شکلات صبحانه « مین ‏دلا»، حلوا شکری و لوکوم «قدیما» و همچنین حلواشکری «هدهد» اشاره کرد. اخیراً برند «هاشم بیک» را به‌عنوان برندی جدید راه‌اندازی کردیم که بر پایه محصولات نشاسته‌ای و لوکوم ترکیه‌ای است. آشپز ما از ترکیه به ایران می‌آید و محصول بسیار باکیفیتی را تولید می‌کنیم، ناگفته نماند که این محصولات با بسته‌بندی بسیار شیک و با کیفیت عرضه می‌شود.

چرا «هاشم بیک»، درخصوص این نام توضیح می‌دهید.

یکی از بهترین شیرینی‌های ترکیه‌ای لوکوم نام دارد و «هاشم‌بیک» نامی ایرانی و ترکی است که آن را به ثبت رساندیم زیرا این برند هویتی ایرانی-ترکی دارد.

چه دورنمایی را برای محصولات «هاشم‌بیک» متصور هستید؟
ایرانی‌هایی که به ترکیه سفر می‌کنند، عموماً به‌عنوان سوغات، شیرینی لوکوم خریداری می‌کنند که خوشبختانه ما هم‌اکنون در ایران با همان کیفیت و شاید هم بهتر لوکوم را تولید می‌کنیم. لوکوم شیرینی لذیذ و‌مناسب برای پذیرایی از مهمانان و هدیه دادن است.

با برند «هاشم بیک» چه محصولاتی را تولید می‌کنید؟
تمرکز اصلی بر تولید انواع شیرینی ترکیه‌ای به ویژه لوکوم است و علاوه بر آن انواع شکلات و شیرینی و عسل تولید می‌شود. عموماً لوکوم های هاشم بیک با پایه مغز پسته، فندق و بادام تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: کشف آنتی‌بیوتیک جدید از یک باکتری بیماری‌زا در سیب‌زمینی

آیا نمونه مشابهی هم در کشور وجود دارد که این نوع محصولات را تولید کند؟
خیر – «هاشم‌بیک» در کشور اولین واحد تولیدکننده محصولات لوکوم ترکیه است.

لطفاً درخصوص محصولات تولیدی دیگر جواهر دنیای شیرین توضیح دهید.
شکلات صبحانه «مین ‏دلا» و حلوا شکری «قدیما» و «هدهد» از محصولات پرمخاطب ما به‌شمار می‌رود. کارخانه ما در خوانسار واقع شده و حدود 100 نفر اشتغالزایی دارد. اعتقاد دارم که مصرف کننده های ما شایسته بهترین کیفیت و مرغوب ترین محصولات هستند و همیشه کیفیت سرلوحه کارمان است. من «مین دلا» را با کیفیت ترین شکلات صبحانه ایران میدانم.

لطفاً مختصری پیرامون برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه توضیح دهید.
به‌طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور شعب «هاشم بیک» در مناطق دیگر تهران و مراکز اصلی استان‌ها نظیر اصفهان‌، قزوین، رشت و… نیز افتتاح خواهد شد.

چه صحبتی با مصرف‌کنندگان محصولات «هاشم‌بیک» دارید؟
«هاشم‌بیک» با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و تکنولوژی های روز دنیا و با حضور استادکاران لوکوم ترکیه تلاش کرده است تا طعم اصیل لوکوم ترکیه را برای مخاطبینش به ارمغان اورد. ما به مشتریان اطمینان می‌دهیم که محصولاتی با بهترین کیفیت در اختیارشان قرار می‌گیرد. هلدینگ تک جواهر دنیای شیرین که از سال 1380 راه‌اندازی شده برندهایی نظیر «قدیما» (محصولاتی بر پایه کنجد، حلوا شکری، ارده و…) «هدهد» (حلواشکری)، «مین‏دلا» (شکلات صبحانه) و اخیراً «هاشم‌بیک» (لوکوم و انواع شیرینی‌های ترکیه‌ای) را در خود جای داده که جملگی محصولاتی سالم و با بهترین کیفیت برای مصرف‌کنندگان تولید و عرضه می‌کنند.

لطفاً درخصوص کافه شیرینی «هاشم بیک» توضیح دهید.
جدای از لوکوم، انواع شیرینی‌های ترکیه‌ای نظیر باقلوا و کنافه هم در قسمت فروشگاه عرضه می‌شود و در قسمت کافه نیز محصولات تولیدی خودمان از جمله مین دلا ارائه می شود . این فروشگاه به‌عنوان اولین شعبه‌ «هاشم بیک» در نیاوران – خیابان باهنر – جنب کوچه هیراد واقع شده است.